| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
sigjak
Ble Medlem: 13 Apr 2009 Innlegg: 25
|
Skrevet: Ons 06. Jan 2010, 13:03 Tittel: Notat-feltet i Sentralt stedsregister - med i rapporter? |
|
|
For enkelte gårdsnavn i Sentralt stedsregister har jeg begynt å benytte notatfeltet som en personlig "huskelapp" med detaljer om gården, bl.a. hvilke sogn eller kommuner gården har hørt inn under opp gjennom tidene, i hvilke bygdebøker jeg finner stoff om gården, etc.
MEN SÅ MELDER "PANIKKEN" SEG...
Kan jeg risikere at det som står skrevet i notatfeltet for et sted, kommer med i enkelte av rapportene?
I så fall, kan denne opsjonen fjernes noe sted?
Takknemlig for svar.
Sigmund Jakobsen |
|
| Til Toppen |
|
 |
Arne Remvik Administrator

Ble Medlem: 31 Okt 2003 Innlegg: 592 Bosted: Ålesund
|
Skrevet: Ons 06. Jan 2010, 19:42 Tittel: |
|
|
Når du vil lage f.eks. en anebok (valget Bøker/annet), går du inn på Registervalg nede til venstre. Der har du en egen fane for stedsregister hvor du må sette hake for å ta med notater om steder. Hvis du ikke setter hake, blir notatene ikke med.
Jeg har ikke sjekket hvordan det ser ut for andre rapporter. _________________ Mvh
Arne R |
|
| Til Toppen |
|
 |
sigjak
Ble Medlem: 13 Apr 2009 Innlegg: 25
|
Skrevet: Ons 06. Jan 2010, 22:31 Tittel: |
|
|
Takk for hurtig svar.
Jeg ser at samme mulighet for avkryssing også finnes i etterkommer-rapport. For person- og familierapport får jeg prøve meg fra.
Mvh
Sigmund Jakobsen |
|
| Til Toppen |
|
 |
Ann
Ble Medlem: 15 Feb 2009 Innlegg: 2
|
Skrevet: Fre 30. Jul 2010, 22:16 Tittel: |
|
|
Hur gör man för att få med bilderna som är inlagda i Stedsregistret?
Hälsningar
Ann |
|
| Til Toppen |
|
 |
Arne Remvik Administrator

Ble Medlem: 31 Okt 2003 Innlegg: 592 Bosted: Ålesund
|
Skrevet: Søn 01. Aug 2010, 13:12 Tittel: |
|
|
Jeg tror ikke du får med bilder av steder i en rapport, i alle fall har ikke jeg funnet det.
Når du eksporterer til en GEDCOM-fil, kommer stedsbildene med. Da kan du f.eks. lage websider med andre systemer og får bilder av stedene. _________________ Mvh
Arne R |
|
| Til Toppen |
|
 |
Ann
Ble Medlem: 15 Feb 2009 Innlegg: 2
|
Skrevet: Søn 01. Aug 2010, 21:12 Tittel: |
|
|
| Ja, det fungerar bra när man exporterar det till t.ex. TNG. Men ibland vill man ju även ta ut en rapport i Legacy och då hade det varit bra att ha möjlighet att kunna välja om ortens bilder ska skrivas ut eller inte. |
|
| Til Toppen |
|
 |
|