|
LegacyNorsk brukerforum For diskusjon om bruk av Legacy, norske versjoner
|
| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Arne Tjelle Administrator

Ble Medlem: 10 Nov 2003 Innlegg: 74 Bosted: Haugesund
|
Skrevet: Tir 18. Okt 2005, 10:08 Tittel: Tidslinjer i Legacy - Nye muligheter |
|
|
Det er nå mulig å lage tidslinjer i Legacy og få dem skrevet ut sammen med en persons livshendelser i en kronologirapport. Noen tidslinjer følger med ved installsjonen, men det er foreløpig ingen norske. Noen er lagt ut på LegacyNorsk > Last ned > Tidslinjefiler. Du kan også lage dine egne. Velg Vis > Tidslinjefiler og trykk knappen Ny.
Husk å skrive en lang beskrivelse for tidslinjehendelsene, ellers kan tidslinjene være en meningsløs opplisting av årstall og navn når de tas med i en kronologirapport. Ta f.eks. kongerekken. Den består bare av tidsramme og navn i Kort beskrivelse. Bare startår og kongenavn står i kronologirapporten. Det er behov for en forklaring på hva dette dreier seg om. Egentlig bør det for Olav V stå i den lange beskrivelsen: "Konge av Norge 1957-1991".
I Biskopene i Den norske kirke har jeg lagt inn lang forklaring for Rosemarie Köhn: "Biskop i Hamar". Jeg har også laget en ny versjon av Norske statsministere, som tar med lange beskrivelser, her Trygve Bratteli: "Statsminister i Norge 1971-1972, Arbeiderpartiet". Jeg har lagt opp denne filen for nedlasting.
Arne |
|
| Til Toppen |
|
 |
Torgeir Abrahamsen Gjest
|
Skrevet: Tir 18. Okt 2005, 17:54 Tittel: Re: Tidslinjer i Legacy - Nye muligheter |
|
|
| Arne Tjelle skrev: | Det er nå mulig å lage tidslinjer i Legacy og få dem skrevet ut sammen med en persons livshendelser i en kronologirapport.
Arne |
Ja og så er det mulig å "redigere" de tidslinjene som alerede er lagt ut. Det ville jo vært morro om noen tar seg bryet med å gjøre det. Kunne vel da bli til glede for mange.  |
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet Du kan vedlegge filer i dette forum Du kan laste ned vedlagte filer i dette forum
|

phpBB.no - Norsk phpBB support