Legacy charting - etterkommerkart

Her diskuterer vi alle spørsmål om Legacy Charting
knerten
Innlegg: 61
Registrert: 28.05.2008 9:32
Sted: Mosby

Legacy charting - etterkommerkart

Legg innav knerten » 24.02.2009 10:41

Som nybegynner innen slektsforskning, databruk og fersk pensjonist er det blitt en utrolig spennede hobby å jobbe med Legacy. Var nylig på et medlemsmøte i en lokal forening der foredragsholderen med et imponerende nettverk i USA bl.a kåserte. Han presenterte bl.a. flere slektsbøker med flotte bilder. Jeg spurte da om slektsprogrammet kunne lage ¨slektskart i likhet med Legacy.Men der var han temmelig blank?
Så til det konkrete spørsmål. Har laget et utkast til "Descendant chart" med et flott bakgrunnsbilde fra Jotunheimen. Problemet er navneboksene under bildet. Ordelingen på lange navn. Ser litt rart ut med f.eks. Margre på ene linjen og resten av navnet - the på linjen under? Går det an å utvide tekstboksene - ev kan jo mellomnavn sløyfes :?:
mvh
Erling Sandø
Erling Sandø

Brukeravatar
Torgeir Abrahamsen
Innlegg: 1073
Registrert: 21.07.2006 10:04
Sted: Halden
Kontakt:

Legg innav Torgeir Abrahamsen » 24.02.2009 15:19

Har ikke sett slik orddeling her hos meg. Kan dette bero på at du har angitt "feil" fontstørrelse? Denne kan du jo selv bestemme under Appearance -> Box Items Her må/kan du merke i Item to display -> Name og gi annen fontstørrelse.
En annen mulig løsning kan være under Appearance -> Sizing Options ved å regulere den generelle bredden på boksen og se om noe forandrer seg.
Jeg vet ikke om dette kan være til hjelp? Når jeg forsøkte å øke størrelsen på fonten for mye, fikk jeg "orddelingsfeil".
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.282 Norsk +Win 10
Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com

knerten
Innlegg: 61
Registrert: 28.05.2008 9:32
Sted: Mosby

navneboksene i Legacy Chart

Legg innav knerten » 24.02.2009 16:24

Tusen takk til Torgeir, Legacy veteranen i Spania. Hva skulle en gjort uten ham. Uten forkleinelse for andre selvfølgelig. Den siste løsningen med å øke bredden i navneboksen fungerte helt topp. :D
Erling Sandø

Brukeravatar
Torgeir Abrahamsen
Innlegg: 1073
Registrert: 21.07.2006 10:04
Sted: Halden
Kontakt:

Legg innav Torgeir Abrahamsen » 24.02.2009 16:36

Bare hyggelig! :D
Det er det som er så fint med dette forumet. Ingen kan alt, men mange kan mye. 8)
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.282 Norsk +Win 10
Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com


Gå tilbake til «Legacy Charting»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester