Feilmelding ved fileksport av chart til PDF format

Her diskuterer vi alle spørsmål om Legacy Charting
Eivind Kinck
Innlegg: 4
Registrert: 18.10.2009 12:31

Feilmelding ved fileksport av chart til PDF format

Legg innav Eivind Kinck » 03.01.2011 21:31

I et, men for meg viktig tilfelle, mislykkes jeg med å eksportere en plansje i Legacy Charting 7.4 til PDF-format, og jeg får feilmeldingen "Error in BeginDoc".

Jeg er takknemlig for oppklaring av hva feilmeldingen innebærer, og hvordan problemet kan løses.

Mvh
Eivind Kinck

Brukeravatar
Arne Remvik
Forumadministrator
Innlegg: 682
Registrert: 31.10.2003 23:59
Sted: Ålesund

Legg innav Arne Remvik » 05.01.2011 22:46

Jeg har prøvd eksport av flere forskjellige typer tavler til pdf, men klarer ikke å fremprovosere noen feilmelding.

Har du fått eksportert andre slektstavler til pdf tidligere uten å få feilmelding?

Har du prøvd den aktuelle tavlen igjen etter omstart av maskinen?
Mvh
Arne R
---------------
TNG slektsdatabase: http://remvik.com/slekt/tng/

Morten
Innlegg: 6
Registrert: 21.04.2011 10:27
Sted: Trondheim

Feil ved eksport av PDF

Legg innav Morten » 13.06.2011 15:40

Jeg sliter også med å eksportere PDF'er fra Legacy Charting.
Bruker Windows7 64-bit, noe som har gitt andre vansker med Charting;
http://www.legacynorsk.com/phpBB2/viewtopic.php?t=1497

Kan jo fortsatt være at det er operativsystemet som er roten til det vonde. Når jeg googler problemet så ser jeg at andre PC-brukere får de samme feilmeldingene uten at de er brukere av Legacy.
Jeg har Legacy Deluxe 7.5.0.89, Legacy Charting 7.5.128 og Adobe Reader 9 (oppdatert juli 2011).
Om jeg vil eksportere en fil, går det greit som JPG (via Export to File) eller direkte til skriver.
Men når jeg velger Export to File og så PDF (eller Email) blir det rot.

"Invalid floating point operation" er feilmeldingen som dukker opp.

PDF'en finnes igjen på skrivebordet mitt, men klikker jeg på filen kommer meldingen "There was an error opening this document. The fil is damaged and could not be repaired".

Neppe en melding fra Legacy, og googler jeg denne meldingen ser jeg at jeg ikke er den eneste i verden som har problemer.
Kan det være at noen andre, enten i Norge eller ved spanskekysten, vet løsningen på dette problemet?

Brukeravatar
Torgeir Abrahamsen
Innlegg: 1073
Registrert: 21.07.2006 10:04
Sted: Halden
Kontakt:

Re: Feil ved eksport av PDF

Legg innav Torgeir Abrahamsen » 13.06.2011 15:51

Morten skrev:Kan det være at noen andre, enten i Norge eller ved spanskekysten, vet løsningen på dette problemet?

Dessverre kjører jeg Windows XP og her fungerer alt som det skal.
Men jeg har satt Ole Monsø på saken, så kanskje han har et tips.
Hilsen "spanskekysten"
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.282 Norsk +Win 10
Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com

Brukeravatar
Olemann
Innlegg: 45
Registrert: 23.01.2007 8:58
Sted: Bede
Kontakt:

Legg innav Olemann » 13.06.2011 16:08

Her kan det nok være 64 bits versjonen av Windows som lager krøll, ja. Kunne kanskje være en ide å legge inn ett PDF program, som f.eks PDF Factory, og se om det kan hjelpe. Error In BeginDoc feilen sier at programmet ikke klarer å lage PDF filen, det mangler en "driver" til dette.
Det fins alltid en utvei, sa musen, den lå i kattens mage. ;-)

JanA
Innlegg: 7
Registrert: 06.04.2011 21:41

Legg innav JanA » 13.06.2011 18:04

Jeg kan dessverre ikke hjelpe med en løsning på problemet, men jeg opplever ingen som helst problemer med eksport av slektstavler til PDF.

64-bit Win 7 Professional (Norsk)
6.1.7601 Service Pack 1 Build 7601

Legacy Deluxe Edition 7.5.0.89
Legacy Charting Deluxe 7.5.128.975

PDF-leser: PDF-XChange Viewer

Brukeravatar
Ingmar Seth
Innlegg: 589
Registrert: 01.12.2003 17:04
Sted: Søvik, Sunnmøre
Kontakt:

Legg innav Ingmar Seth » 13.06.2011 18:31

Samme her, siste utgave av Legacy, Win7, 64 bit.

Men eg har Adobe Acrobat Standard ver. 6.xx som pdf leser.

Alt fungerer som det skal, ingen feilmeldinger.

Mvh
Ingmar
8)

Morten
Innlegg: 6
Registrert: 21.04.2011 10:27
Sted: Trondheim

Windows- eller Adobe-problem?

Legg innav Morten » 13.06.2011 18:49

Takker for svarene fra dere alle. Ikke greit å si om dette er et problem som stammer fra Windows eller fra Adobe, men alt gikk så mye bedre på min gamle PC med XP.
Har installert andre Adobeprogram på maskinen, men det bør vel ikke tilsi at Legacy Charting stopper?

På kort sikt kan jeg løse dette ved at jeg sender filene mine som JPG eller at jeg lagrer databasen på en ekstern harddisk, for så å bruke min bærbare XP-maskin for å sende PDF'ene.

Brukeravatar
Torgeir Abrahamsen
Innlegg: 1073
Registrert: 21.07.2006 10:04
Sted: Halden
Kontakt:

Legg innav Torgeir Abrahamsen » 13.06.2011 21:12

Morten. Det venter 2 PM (Personlige Meldinger) på deg.
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.282 Norsk +Win 10
Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com

Morten
Innlegg: 6
Registrert: 21.04.2011 10:27
Sted: Trondheim

Ny plen

Legg innav Morten » 13.06.2011 22:55

Tusen takk. Jeg måtte bare ut i hagen noen timer. Jobber med ny plen og da må jeg slite når det er oppholds.
Slekt kan jeg drive med når det regner. :D

Brukeravatar
Olemann
Innlegg: 45
Registrert: 23.01.2007 8:58
Sted: Bede
Kontakt:

Legg innav Olemann » 14.06.2011 8:15

Jeg tok en liten titt på denne siden, http://www.legacyfamilytree.com/helpPDFerrors.asp I punkt 7 beskrives nødvendigheten av en print driver. Det kan jo være at det er en feil på denne, så en løsning kunne jo være å oppdatere skriverdriveren, evt. forsøke løsningen som beskrives. Ellers finnes det litt mer om PDF problemer her, http://www.legacyfamilytree.com/helpPrinting.asp Feilmeldingen "Error in Begindoc" er en feilmelding fra ett programmerings språk, og kan komme fra printerdriveren.
Det fins alltid en utvei, sa musen, den lå i kattens mage. ;-)

Morten
Innlegg: 6
Registrert: 21.04.2011 10:27
Sted: Trondheim

Tror jeg endelig fant feilen

Legg innav Morten » 14.06.2011 8:30

Ser ut til både Olemann og jeg har brukt natten til å fundere på problemet med PDF'er.
Jeg ble i alle fall liggende våken i natt og fundere på disse PDF'ene.
Inn på all verdens sider om PDF'er, sider om "Invalid floating point operation" og alt mulig annet rart.
Olemann, du har rett, på siden til Millennia om PDF File Errors står det under punkt 7 "DPF file generation is based on your print driver".

Det viste seg at en eller annen oppdatering av et eller annet Adobeprogram har latt en merkelig "Adobe PDF" være standardskriver, ikke min HP Deskjet. Jeg har ingen skriver som heter Adobe PDF, men den har lagt seg inn med et pent ikon/sybol ved siden av de andre eksterne enhetene.
Da var det bare (i Kontrollpanel, Enheter og skrivere) å hake av for HP som Standardskriver.
Vips! Der kom PDF'ene ut av Legacy Charting som forventet.

Takk til Torgeir, Olemann og Ingmar.

http://www.legacyfamilytree.com/helpPDFerrors.asp

Brukeravatar
Torgeir Abrahamsen
Innlegg: 1073
Registrert: 21.07.2006 10:04
Sted: Halden
Kontakt:

Legg innav Torgeir Abrahamsen » 14.06.2011 9:16

Fint at problemet ble løst.
Til pdf-filen du sendte meg, så lot den seg ikke åpne, men nå vet vi jo hvor feilen var......

Ha en fortsatt fin dag.
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.282 Norsk +Win 10
Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com

bjornkn
Innlegg: 84
Registrert: 13.12.2011 12:35
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg innav bjornkn » 26.12.2011 21:29

Jeg er litt forvirret over denne tråden.
Jeg rapporterte samme feil, med floating point og/eller BeginDoc feil.
Svaret fra Legacy var at dette var en kjent feil, som ville bli rettet så snart som mulig. Nå vet jeg ikke hva som er "så snart som mulig" for Millennia, men denne PDF-feilen har tydeligvis vært tilstede i ett år uten at de har gjort noe med den?

Det som står om at PDF-filer basert på din egen print driver på Millennia-sidene handler etter det jeg forstår ikke om Publish to (eller email), men utskrift av tavler oppdelt i A4-ark, som sendes til PDF istedet for printeren fra Legacy hovedprogram/Rapporter/.

Jeg har prøvd å endre standard-driver til alle jeg har tilgjengelig. Den samme feilen kommer uansett når jeg går til Publish-fanen og trykker Export To File (eller Email).

Er det denne funksjonen @Morten (og andre?) fikk til å virke etter å ha endret standard printer? Fra Charting/Publish/Export to file?
Er i tilfelle merkelig at Millennia sier de skal fikse feilen snart?

Jeg har ingen vansker med å eksportere/printe til PDF i andre program, og jeg kan også printe til PDF (CutePDF) fra Charting, men da kan jeg ikke sette arket til større enn A0, og det blir for lite til å få med alt.
PDF-eksport virker bra i Legacy Charting Companion, så der får man ut alt på ett ark. Den innstallerer også en ProgenyPDF-printer driver, men dessverre kan man ikke stille inn større enn A0 der heller, fra setup-panelet. Progeny gjør det jo mulig fra sitt eget program, men da mister man jo funksjonene fra Charting.


Gå tilbake til «Legacy Charting»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester