tvillingpar i familiebildetre

Her diskuterer vi alle spørsmål om Legacy Charting
knerten
Innlegg: 61
Registrert: 28.05.2008 9:32
Sted: Mosby

tvillingpar i familiebildetre

Legg innav knerten » 16.02.2011 10:32

I rapportmenyen for Legacy er det en rapport som heter Familiebildetre .Fins det en mulighet for å sette inn bilde av et tvillingpar nederst og med foreldre de øvrige generasjoner over.
Ellerkan det bare være ett barn?
mvh
Erling Sandø

Brukeravatar
André Reitan
Moderator
Innlegg: 363
Registrert: 15.12.2003 18:01
Sted: Kolbotn, Akershus

Legg innav André Reitan » 16.02.2011 13:10

Det går nok kun men en person som utgangspunkt.

Men du kan jo opprette en person som heter "Kari og Jon" til fornavn, legge inn et bilde med begge to på, og velge vedkommende som startperson og se hvordan det ser ut?
André Reitan

Brukeravatar
Torgeir Abrahamsen
Innlegg: 1073
Registrert: 21.07.2006 10:04
Sted: Halden
Kontakt:

Legg innav Torgeir Abrahamsen » 16.02.2011 14:55

Dette var et godt spørsmål Erling. Jeg hadde ikke tenkt på løsningen til André.
Laget et "Familietre" for to av mine tremenninger som er tvillinger og "enebarn". Jeg fant ikke annen løsning enn å kopiere dette til utklippstavlen som en grafisk fil, når jeg var i forhåndsvisning. Deretter åpnet jeg bildet i PaintShop Pro (eller et annet bilderedigeringsprogram) og la inn et bilde der jeg på forhånd hadde lagt inn begge tvillingene. Dette la jeg da over det bildet som var der av den ene. Ble meget godt mottatt av tvillingene som var strålende fornøyd med resultatet.


Hmmmm.... lurer på om det finnes et annet slektsprogram som klarer dette uten manipulering..... :?
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.282 Norsk +Win 10
Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com

knerten
Innlegg: 61
Registrert: 28.05.2008 9:32
Sted: Mosby

tvillingpar i familiebildetre

Legg innav knerten » 16.02.2011 16:49

Ja, med fusk og fanteri kommer en langt her i verden. Uansett - resultatet
ble riktig flott. Før jeg så Torgeirs innlegg fulgte jeg oppskriften til Andre, dvs. jeg tok to fotografier, la dem ved siden av hverandre i skanneren og deretter inn i billedbasen og dermed var resten plankekjøring. Enkel løsning egentlig, som jeg jo burde ha klekt ut selv. Nå gleder jeg meg til å presentere resultatet for de stolte besteforeldrene, som ga meg utfordringen. Og atter en gang ,takk til paanelet for konstruktive løsninger. :D
mvh
Erling Sandø


Gå tilbake til «Legacy Charting»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester