Slektstavlene i Legacy, MÅ man bestille?

Her diskuterer vi alle spørsmål om Legacy Charting
hilde
Innlegg: 6
Registrert: 19.08.2009 16:16

Slektstavlene i Legacy, MÅ man bestille?

Legg innav hilde » 12.12.2012 23:35

Slektstavla ferdig produsert i Legacy, treet ser fint ut på skjermen. Problemet er at bokser og skrift blir for smått i forhold til treet. Ved å øke skriftstørrelsen, økes størrelse på tre og papir.
Har lastet over i PDF.
Håper noen kan svare meg på om det er sånn og forstå at man ikke kan produsere selv 100% tavle i papir. Er det lagt inn sperrer i programmet slik at vi blir tvunget til å bestille tavleutskrift fra Legacy?
Jeg snakker altså ikke om rapporter, men derimot de ulike slektstavlene vi kan velge.

Mvh Hilde

hilde
Innlegg: 6
Registrert: 19.08.2009 16:16

Slektstavlene i Legacy, MÅ man bestille?

Legg innav hilde » 12.12.2012 23:55

Mulig jeg var litt utydelig, altså: Blir det kartet vi event. bestiller via Legacy identisk på alle vis slik det vises på skjermen?

Brukeravatar
Arne Remvik
Forumadministrator
Innlegg: 682
Registrert: 31.10.2003 23:59
Sted: Ålesund

Legg innav Arne Remvik » 13.12.2012 19:57

Nei, det er ikke lagt inn en slik sperring. Kan ikke svare på hvordan en tavle bestilt gjennom programmet ser ut, for det har jeg ikke prøvd. Har imidlertid fått skrevet ut en etterkommertavle som ble vel fem meter lang. Jeg lagret den som pdf og fikk den skrevet ut på en printer med papir på rull.
Begrensningen ligger mest i printeren du har tilgjengelig. Hvis du har tilgang til en printer som bare kan skrive A4 eller A3, må du enten skrive ut over flere ark eller gjøre utskriften så liten at den får plass på ett ark. Ulempen er at da blir det for småstilt, og teksten blir så godt som uleselig.
Mvh
Arne R
---------------
TNG slektsdatabase: http://remvik.com/slekt/tng/

hilde
Innlegg: 6
Registrert: 19.08.2009 16:16

Legg innav hilde » 14.12.2012 0:24

Takk for svar.Godt å høre at det ikke er sperring for hjemmeprodusenter. Jeg fikk i dag skrevet ut tavla mi. Aner 7 gen. La på PDF og minnepinne og dro til et trykkeri. Det ble noen turer frem og tilbake, før det ble leselig. Jeg måtte velge skrifttype henhv 28 og 36 for å få det leselig. Tavla ble da på 60 *70 cm.
Det største problemet var at treet og boksene var bortimot like stort uansett skriftstørrelse, og jeg skulle ha denne tavla i glass og ramme på veggen og ikke intr. i for stort.
Er sånn rimelig fornøyd med resultatet, dekorativ og lesbart. Men koster ikke ramme på det, endte opp med å få lagt den på ei foliert plate.
Jeg synes ikke programmet egner seg til utskrift, tavlene egner seg best på ei PDF fil.


Gå tilbake til «Legacy Charting»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester