Lage tre av alle personene i databasen

Her diskuterer vi alle spørsmål om Legacy Charting
kjetild
Innlegg: 2
Registrert: 08.03.2013 22:00

Lage tre av alle personene i databasen

Legg innav kjetild » 08.03.2013 22:09

Hei.

Jeg har blitt bitt av denne slektsforskerhobbybasillen og etter å ha testet de fleste programmene som det har vært mulig å teste så falt valget på Legacy (knepen seier over BK ;).

Foreløpig er det ingenting jeg savner.. Jeg holder meg til min slekt (foreløpig) og er en som liker å ha kontroll og bra med info over de jeg legger inn i databasen min. Det eneste jeg savner i Legacy er å skrive ut ett tre som inneholder hele databasen min (litt i underkant av 200 personer). Slik som feks Geni gjør det... Grunnen til at jeg vil ha dette er for å få en god grafisk oversikt over alle relasjoner i slekta mi.

Etter hva jeg har lest og forstått så er ikke dette mulig i Legacy(???). Er det noen begrunnelse til dette?

Så til "hoved"spørsmålet mitt..:
Hvordan løser dere dette? Det må da vel være noen flere enn meg som har Legacy som favorittprogram men som fremdeles trenger denne muligheten?

En mulighet jeg har tenkt på er å eksportere gedcom fila ut av legacy og inn i ett annet program der dette er mulig.... men igjen: Jeg vil jo løse dette med Legacy..

På forhånd takk for svar og triks :)

kjetild
Innlegg: 2
Registrert: 08.03.2013 22:00

Legg innav kjetild » 09.03.2013 0:16

Fant svar i denne tråden:
http://www.legacynorsk.com/phpBB2/viewtopic.php?t=1017

GreatFamily gjorde akkuratt det jeg ville =)


Gå tilbake til «Legacy Charting»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester