Vedrørende utskrift

Her diskuterer vi alle spørsmål om Legacy Charting
Kristine
Innlegg: 17
Registrert: 11.09.2013 12:32

Vedrørende utskrift

Legg innav Kristine » 13.07.2014 13:54

Hei!

Vet ikke om dette er rett sted for dette spørsmålet, enn si om jeg greier å formulere det. Men, jeg prøver:

På Legacy (siste versjon) har jeg (blant annet) en familiefil, nå bestående av omtrentlig 500 personer. Har lyst til å gi dette som en utskrift (heter det det?) til en eldre slektning (+80). Som ikke liker PC, foretrekker papir, har svært godt syn, og som dessuten er flink til å bruke kopimaskinen.

Hvordan (og hva) gjør jeg for å printe ut mest mulig av dette materialet - til en veldig slektsinteressert person - uten å slite ut skriveren, skrive en bok, tømme ørten blekkbeholdere, passe på maskinen og vente lenge?

Opplysninger av størst interesse er nok navn, fødsel, fødested, dato for død, sted, vielser, ektefelle samt barn. I så mange ledd som mulig. Jeg har så langt svært lite fra 1700-tallet.

Opplysninger om primærkilder og annet, blir for mye. Det legger jeg heller på tribalpages.com (anbefales!), slik at andre slektninger kan finne det der.

Dere med erfaring: Hvilken/hva slags type utskrift bør jeg gjøre i dette tilfellet? Hvilke innstillinger bør jeg gjøre? Jeg har aldri gjort det før.Og det aner meg at mulighetene er mange...

Glad for svar, på forhånd takk

Brukeravatar
Ingmar Seth
Innlegg: 589
Registrert: 01.12.2003 17:04
Sted: Søvik, Sunnmøre
Kontakt:

Legg innav Ingmar Seth » 13.07.2014 16:33

Veldigt omfattande tema, nesten umuligt å svare skikkeligt på.. :roll:

Men foreslår at du prøver deg på ein Etterkommerrapport og ein Anerapport, desse velger du i første omgang til visning på skjerm så ser du ka som kjem med. Her kan du også velge hvilke opplysninger du vil ha med i dei forskjellige rapportane.

Berre å prøve seg fram så ser du etterkvart ka som er hensiktmessigt å ta med i rapportane.

Lykke til :lol:

Mvh
Ingmar 8)

Kristine
Innlegg: 17
Registrert: 11.09.2013 12:32

Legg innav Kristine » 13.07.2014 21:37

Takk takk, Ingmar... også for tillykkeønskning!

Uten at jeg har studert opplegget nærmere, så virker det som om henholdsvis en ane- og en etterkommerrapport synes å kunne utfylle hverandre. Og så behøver man jo ikke 'dobbelt opp' med opplysninger. Slik at det bør kunne bli oversiktlig og relativt greit å ta inn, det større antallet personer til tross.

Får prøve meg fram, og se, ja. Igjen takk :)


Gå tilbake til «Legacy Charting»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester