Hvorfor får jeg "Feil datoformat"?

Det kan ikke stilles spørsmål under FAQ, dette er et slags oppslagsverk for ofte stilte spørsmål.

Moderatorer: André Reitan, Arne Remvik, Torgeir Abrahamsen

Brukeravatar
Arne Remvik
Forumadministrator
Innlegg: 682
Registrert: 31.10.2003 23:59
Sted: Ålesund

Hvorfor får jeg "Feil datoformat"?

Legg innav Arne Remvik » 16.04.2009 21:40

Spørsmål:
Når jeg starter opp Legacy, eller går inn på utskrifter, får jeg hele tiden meldingen "feil datoformat". Hva skyldes dette og hva må jeg gjøre for å få det bort?

----------------------------------------------------------------------------------

Svar:
Antagelig har du en eller flere datoer som ikke er lagt inn i henhold til ditt oppsett for datoer i Legacy.
Først bør du gå til Valg/Skreddersy/Datoer og stille inn datoformateringen slik du ønsker i Legacy. Jeg har f.eks. valgt å vise dato med punktum og hele månedsnavnet med små bokstaver. For eksempel 23. april 2004.

Deretter bør du søke etter personer med ugyldige datoer. Klikk på Søk/Finn og velg Diverse søk. Nede til venstre i dette skjermbildet merker du av Alle med ugyldige datoer og setter hake på Registrer ugyldige datoer i en loggfil. Da skal du kunne finne alle personer med feil i datofelt slik at du kan rette opp feil.

Til slutt kan det være lurt å kjøre gjennom en kontroll av familiefilen din. Klikk på Fil/Filvedlikehold og velg Kontroller/reparer. Ta sikkerhetskopi først....
Mvh
Arne R
---------------
TNG slektsdatabase: http://remvik.com/slekt/tng/

Gå tilbake til «#Feilmeldinger»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester