Side 1 av 1

Oppdatere til Legacy 8?

Lagt inn: 26.11.2013 12:09
av bjornkn
Fikk nettopp en mail fra Millennia med tilbud om å kjøpe/oppgradere til Legacy 8.
Det virker som om sidene deres er ganske uforberedt på dette, og så langt har jeg ikke funnet andre oppgraderingsmuligheter enn til versjon 7.5 (DeLuxe), som jeg allerede har.. ;-|
Kanskje ikke helt ferdig likevel?
Og hva med norsk versjon? Er dette noe som er klart allerede?

Lagt inn: 26.11.2013 12:24
av Bjørn Torger Skjæveland
Nettsiden fungerte helt fint for meg nå, men ser på Facebook-siden deres at de hadde litt problemer tidligere idag. Har i hvert fall kjøpt oppgraderingspakken nå, og venter bare på nedlastingslinken :)

Angående den norske versjonen, så er vel det bare å skifte språk i hovedmenyen? Tror den eneste forskjellen på den amerikanske og norske versjonen er at språkalternativet (i dette tilfellet "norsk") er forhåndsinnstilt.

Blir uansett spennende å se!

Lagt inn: 26.11.2013 12:39
av Henning Andersen
Bestilt og venter bare på en epost... :D

Lagt inn: 26.11.2013 18:04
av bjornkn
Håper det kommer rapporter her da ? Og/eller på DIS-forum?

Erfaringsmessig så er det ikke alltid at første release av en større endring er helt bombesikker.
Det er jo ikke store beløpet å evnt kaste bort, men siden Legacy tydeligvis fortsatt mangler noe veldig viktig, nemlig Undo, så er det fort gjort å miste data om man ikek er forsiktig..

Lagt inn: 26.11.2013 20:22
av Ingmar Seth
Eg har aldri mista data i Legacy og har heller ikkje sett behovet for ein "Undo" funksjon.

Kanskje eg har vøre heldig :D

Mvh
Ingmar 8)

Lagt inn: 26.11.2013 21:46
av bjornkn
Ingmar Seth skrev:Eg har aldri mista data i Legacy og har heller ikkje sett behovet for ein "Undo" funksjon.

Kanskje eg har vøre heldig :D

Ja det må du ha vært da - eller veldig forsiktig.
Jeg har et par ganger kommet i skade for å linke/unlinke noen personer feil ifht eksisterende personer + noen andre ting, og jeg har brukt mange timer på å rette opp i det som burde ha latt seg fikse med en helt enkel Ctrl+Z.
Legacy er faktisk det eneste programmmet jeg bruker som ikke har Undo, bortsett fra rene avspillingsprogrammer o.l.

Feil og bugs

Lagt inn: 27.11.2013 14:25
av LailaNoC
Hvor på forumet melder vi inn feil og bugs? Det er en del barnesykdommer....

Lagt inn: 27.11.2013 18:09
av Ingmar Seth
Hei og velkommen hit :-)

Legg det under "Feilmeldinger" du LailaNoC :lol:

Mvh
Ingmar 8)

Hvor lenge skal man vente på nytt kundenr/aktiveringskoden?

Lagt inn: 05.12.2013 18:17
av friheim
Jeg kjøpte og betalte med Visakort versjon 8 den 27/11-2013 og siden jeg ikke har hørt noe fra dem enda sendt jeg en "etterlysningsmail" til Legacy@LegacyFamilyTree.com 3/12-2013.

Men siden jeg ennå ikke har mottatt noe så har jeg valgt og installere Standard versjonen i håp om at aktiveringskoden til Deluxe skal ankomme snarest.

Men hvor lenge skal man vente på nytt kundenr/aktiveringskoden for Deluxe vesjonen?

Lagt inn: 05.12.2013 19:31
av Ingmar Seth
Eg fekk mitt etter ein 5 - 6 timer...

Er du sikker på at du oppga rett mailadresse :?: Eller kan mailen frå dei ha hamna i Spam folderen din :?:

Og til slutt, er beløpet trukket av kontoen din slik at du er sikker på at bestillinga di kom heilt fram :?:

Mvh
Ingmar 8)

Lagt inn: 05.12.2013 19:55
av Torgeir Abrahamsen
Lurer på om du ikke må sende e-posten til denne : Sales@LegacyFamilyTree.com

Det er ihvertfall den som er brukt tidligere.


Bestilling og utsending: sales@legacyfamilytree.com

Teknisk støtte: support@legacyfamilytree.com

Lagt inn: 05.12.2013 19:58
av friheim
Torgeir Abrahamsen skrev:Lurer på om du ikke må sende e-posten til denne : Sales@LegacyFamilyTree.com

Det er ihvertfall den som er brukt tidligere.


Bestilling og utsending: sales@legacyfamilytree.com

Teknisk støtte: support@legacyfamilytree.com


Aha der var en kanskje mer fornuftig mailadresse.

Takk Torgeir.

Da skal jeg replay mailen til den adressen.

Lagt inn: 05.12.2013 20:12
av friheim
friheim skrev:
Torgeir Abrahamsen skrev:Lurer på om du ikke må sende e-posten til denne : Sales@LegacyFamilyTree.com

Det er ihvertfall den som er brukt tidligere.


Bestilling og utsending: sales@legacyfamilytree.com

Teknisk støtte: support@legacyfamilytree.com


Aha der var en kanskje mer fornuftig mailadresse.

Takk Torgeir.

Da skal jeg replay mailen til den adressen.


Det var vist riktig email adresse Torgeir for nå fikk jeg en mail med referansenr så da er det i vertfall på om svar.

Og Ingmar det er ikke trukket noe fra kontoen min ennå :?

Nå er Deluxe versjonen OK

Lagt inn: 06.12.2013 21:03
av friheim
Til slutt fikk jeg bekrefta at min første bestilling over hode ikke var ankommet.

Så i dag bestilte jeg på nytt, men denne gang fra den engelske siden og da gikk det bare 10 min fra jeg hadde fullført bestilling og betaling til opplåsningskoden kom pr epost :D.