Hurtigtaster / Kortkommandoer forslag til rettelser

Alt vedr. Legacy 8.xx
nisse79
Innlegg: 33
Registrert: 09.12.2004 13:11
Sted: Västra Frölunda, Sverige

Hurtigtaster / Kortkommandoer forslag til rettelser

Legg innav nisse79 » 12.01.2014 13:07

Skulle hatt med "og endringer" i temarubrikken, men det var ikke plass.

Jeg kommer med flere forslag senere, men om andre vil delta, så velkommen.

For ikke bare å klage, så har jeg begynt å titte på mulig løsning for å få bedre hurtigtaster/kortkommandoer. Jeg har gått ut i fra den engelske utgaven og tittet på hva som ligger der, samt hva som står i hjelp.

Først har jeg tittet på vad som vises i Familiebilde
Jeg har en tabell i pdf som er vedlagt. De to problemene som jeg ser er nåværende M som gir ekteskapliste, skulle gjerne ha byttet til E, men da kolliderer det med RE ved redigering (rediger barn 14). Mitt forslag til ekteskapliste er derfor X. Noen bedre?

KD, KS osv for å koble (engelsk link) er det OK?

Jeg forstår att oversetterne har hatt problem, men håper att mine forslag kan hjelpe. Kom gjerne med synspunkter.
Vedlegg
Familiebilde.pdf
(33.87 kiB) Lastet ned 253 ganger

nisse79
Innlegg: 33
Registrert: 09.12.2004 13:11
Sted: Västra Frölunda, Sverige

Legg innav nisse79 » 13.01.2014 11:42

Jeg var litt rask der, X er jo exit som en tast kommando, vi behøver derfor noe annet enn M, X, I, G, eller F som kan assosiere til ekteskap/giftemål. forslag noen?

nisse79
Innlegg: 33
Registrert: 09.12.2004 13:11
Sted: Västra Frölunda, Sverige

Legg innav nisse79 » 13.01.2014 21:10

Jeg har fått beskjed fra Millennia om att jeg ikke er alene, det er mange som har klaget og nå arbeider programmerere og beta-testere med å få på plass ett fungerende hurtigtast opplegg. Når vi kommer fra beta till ett ferdig system kan vi se mer på hvordan det fungerer på Norsk.


Gå tilbake til «Legacy 8.xx»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester