Angre inntasting./Undo /Angreknapp?

Alt vedr. Legacy 8.xx
KåBe
Innlegg: 14
Registrert: 15.01.2014 20:44
Sted: Tverlandet, Bodø

Angre inntasting./Undo /Angreknapp?

Legg innav KåBe » 16.01.2014 10:02

Hei alle sammen.
Jeg er fersk bruker av Legacy og synes det meste fungerer greit. Men et kjempeproblem: Har noen ganger slettet en person som ikke skal være der. I siste tilfellet en far helt i enden av en linje. Fant ut at dette ikke kunne stemme. Da jeg slettet vedkommende ble masse av etterkommerne borte og jeg kan ikke finne dem igjen. Hva gjør jeg feil? ER det en knapp for angre siste inntasting? Please hjelp.
"Mindfulness"

bjornkn
Innlegg: 84
Registrert: 13.12.2011 12:35
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg innav bjornkn » 17.01.2014 14:35

Undo-funksjon er et stort savn i Legacy, dessverre ...

Når det gjelder de personen du mistet så er de nok ikke borte, men har bare mistett tilknytningen til treet. Greinene har blitt "hogd av", for å si det på en billedlig måte.
I Legacy 7 var det et menyvalg som het Trefinner. Under v8 kan du gå til menyen "Vis", og så velge "Trær". Der vil du kunne se alle løse greiner/trær. For å koble sammen igjen barna/søsknene kan du f.eks lage en "ny" far/mor, med noen beskrivende navn. Legacy lar deg ikke koble sammen personer som søsken uten at de har minst en forelder. Deretter kan du koble hvert enkelt barn til foreldreparet, eller med utgangspunkt i foreldreparet, legge til som "eksisterende barn".
Litt kronglete å rette opp slikt, når det kunne vært håndtert med en enkel Undo-funksjon..
Ellers er det ikke så dumt å ta en backup før man gjør ting man er litt usikker på konsekvensene av..


Gå tilbake til «Legacy 8.xx»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester