Legacy 8 Rapporter

Alt vedr. Legacy 8.xx
Brukeravatar
Torgeir Abrahamsen
Innlegg: 1073
Registrert: 21.07.2006 10:04
Sted: Halden
Kontakt:

Legg innav Torgeir Abrahamsen » 05.02.2014 19:43

Ser ut til at det meste er rettet opp. Slettet alle usr-filer før oppdatering og så langt ser det bra ut, men er jo en stor jobb å forandre oppsettet slik jeg vil ha det.
Får håpe på rapporter om positive og negative oppdagelser i denne 397-versonen.
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.282 Norsk +Win 10
Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com

Brukeravatar
Ørjan K. Albriktsen
Innlegg: 10
Registrert: 10.04.2010 0:23
Kontakt:

Legg innav Ørjan K. Albriktsen » 05.02.2014 20:39

Jeg installerte oppdateringen, satte opp rapportinnstillingene som jeg ønsket og bootet PCen. Jeg har brukt anebok som testrapporten her.
Jeg har oppdaget følgende feil/mangler:
Programmet husker ikke sist brukte innstillinger. Jeg lagret derfor som en egen fil, samt "Lagre oppsettet som brukerstandard".
Jeg får ikke hentet fram innstillingene mine ved å kalle fram brukerstandarder (så det kan virke som om programmet ikke lar meg lagre som forventet). Jeg får hentet fram innstillingene hvis jeg henviser til den filen jeg lagret, men følgende innstillinger ble tydeligvis ikke lagret her heller:
-Under fanen "Sideoppsett", "Begynn på ny side etter hver generasjon ..."
-Rapportvalg, under fanen "Ta med", "Hendelser for barn" er med. Dette var ikke mitt valg.
-Rapportvalg, under fanen "Bilder", "Bilde av barn" er avkrysset. Dette var ikke mitt valg.
-Rapportvalg, knappen "Sideoppsett, overskrifter, bunntekst", under fanen "Bunntekst". Her foreslår programmet under forskerinformasjon å starte med "Hennes barn var:" ..?
-Rapportvalg, knappen "Rapportskrifttyper", programmet vil ikke lagre at jeg ønsker tittelen skrevet med fet skrifttype.

Dette er ihvertfall det jeg har kommet over til nå.
Noen som kan ta dette videre..?
Med vennlig hilsen
Ørjan Karlseng Albriktsen
http://www.vargefaret.net/genealogy/

Stokvika
Innlegg: 42
Registrert: 14.01.2007 10:07
Sted: Hitra

Legg innav Stokvika » 05.02.2014 21:03

No ser det ut til å virke :lol:
Have a nice day
Ansgar

einarsme
Innlegg: 4
Registrert: 25.03.2011 10:40

Legacy 8 Rapporter

Legg innav einarsme » 14.02.2014 18:36

Hei, jeg har fulgt diskusjonen og trodde at oppdatering til versjon 8.0.0.397 skulle fikse opp i problemene, men bare et stykke på vei.
Jeg skulle benytte Etterkommerbok til et slektstreff, men oppdaget noen underlige feil. Det samme gjaldt Berettende etterkommerbok.
Variant 1: Proband (mann) gjentas som sine egne barn i avsnittet: "Barn i dette ekteskap var:"
Variant 2: Var proband kvinne gjentas ektemannens navn som " Barn i dette ekteskap var:"
Ved ytterligere testing fant jeg at dette ikke gjelder alle generasjonene. Valgte jeg proband i min generasjon og mine foreldres generasjon ble rapporten korrekt, men ble besteforeldre og oldeforeldre generasjonen valgt oppstå feilen. Jeg kontrolltestet med samme resultat på en annen slektslinje og på en annen PC med Legacy 8 (siste versjon).
Jeg har beholdt 7.5 versjonen kjørte en kontrolltest der. Alle rapportene var korrekte.
Konklusjonen min er at det er programfeil, eller fins det en annen forklaring?
Ser fram til en diskusjon i dette kompetente forumet.

mvh
Einar Smestad
Vedlegg
Etterkommerbok test.doc
(38 kiB) Lastet ned 304 ganger

Brukeravatar
rufo
Innlegg: 35
Registrert: 28.01.2004 23:12
Sted: Indre Enfold
Kontakt:

Oppdatere eller la det være foreløpig

Legg innav rufo » 16.02.2014 14:53

Jeg har fortsatt versjon 8.0.0.385.
Ser at nyeste er versjon 8.0.0.397.

Burde jeg oppgradere til denne som tydeligvis fortsatt har mange "bugs",
eller burde jeg la det være??
Med vennlig hilsen
RuFo
im.rufo@rufo.im
DiS medlem:06281
Legacy Deluxe 8.0.0.524 Norsk +Win 8.1

Stokvika
Innlegg: 42
Registrert: 14.01.2007 10:07
Sted: Hitra

Legg innav Stokvika » 16.02.2014 23:04

Vent til alt fungerer som det skal er min anbefaling.
Have a nice day

Ansgar

Sigurd Høst
Innlegg: 1
Registrert: 13.03.2014 12:04
Sted: Oslo

Legg innav Sigurd Høst » 15.03.2014 20:33

Nå er det mars, og versjon 0414, og jeg har fremdeles samme problemer med etterkommerbok som Einar Smestad beskriver. Denne delen av programmet er altså ubrukelig.

Har brukt Legacy siden 2004, og vært svært fornøyd med programmet. Nå er mye bare rot. Det er utrolig at en ny versjon av et innarbeidet program lanseres med så mange feil, og at det tar så lang tid før de blir rettet opp.

Gunnar Paulsen
Innlegg: 3
Registrert: 16.03.2014 7:50

Etterkommerrapporter i Legacy 8

Legg innav Gunnar Paulsen » 16.03.2014 12:45

Helt enig. Jeg synes det er merkelig at ting som har fungert helt fint i alle år plutselig ikke virker lenger.
At faren kommer opp som sitt eget barn. Men hendelser og lignende kommer fra riktig person. Flere andre ting er også feil i denne rapporten. Feilene er så åpenbare at det er snodig at det ikke er fanget opp av testerne hos Legacy.
Når får vi vite hva som skjer, Det har jo kommet flere oppdateringer siden feilen først ble rapporter.
Gunnar Paulsen

royviggo
Innlegg: 12
Registrert: 30.01.2013 14:09
Sted: Hokksund

Legg innav royviggo » 17.03.2014 18:17

Ja, det er helt utrolig at dette fortsatt er feil.

Det finnes en metode for å få ut rapporten uten feil. Klikk Nullstill og velg Tilbakestill til Legacys standarder. Deretter må man tilpasse rapporten til hvordan man vil ha den. Hvis man går ut og inn på rapporter igjen, må man gjøre dette på nytt - ingenting lagres.

Utrolig tungvindt, men en nødløsning for å få ut en etterkommerbok.
Dette er faktisk rapporten jeg brukte mest i 7.5, og hadde ulike oppsett som jeg kunne hente fram...

Gunnar Paulsen
Innlegg: 3
Registrert: 16.03.2014 7:50

Legg innav Gunnar Paulsen » 17.03.2014 22:16

Takk for tipset. Det virket faktisk men er jo ingen løsning en kan leve med i lengden. Mitt standard oppsett er vesentlig endret i forhold til Legacy standarden så det er jo et ganske stort arbeid som må gjøres hver gang.
----
Mvh
Gunnar Paulsen

Gunnar Paulsen
Innlegg: 3
Registrert: 16.03.2014 7:50

Legg innav Gunnar Paulsen » 18.03.2014 17:54

Jeg har testet litt og det ser ut som følgende virker.
1 Nullstill til Legacy standard
2 Foreta endringer
3 Lagre som Bruker standard

Når du skal bruke rapporten (etterkommer) så er det bare å nullstille til Bruker standard. Dermed ungår en å måtte gå gjennom personlige endringer hver gang.

Mvh
Gunnar Paulsen

royviggo
Innlegg: 12
Registrert: 30.01.2013 14:09
Sted: Hokksund

Legg innav royviggo » 18.03.2014 21:05

Veldig bra! :-)

Da lagres innstillingene mellom hver gang man starter Legacy også :D
Og som ikke det var nok - nå virker lagre og hent oppsett også. Det ser ut som at alt løste seg så snart man lagret brukeroppsettet.

Mvh,
Roy

Brukeravatar
Ørjan K. Albriktsen
Innlegg: 10
Registrert: 10.04.2010 0:23
Kontakt:

Rapportproblemer

Legg innav Ørjan K. Albriktsen » 10.02.2015 22:13

Ørjan K. Albriktsen skrev:Jeg installerte oppdateringen, satte opp rapportinnstillingene som jeg ønsket og bootet PCen. Jeg har brukt anebok som testrapporten her.
Jeg har oppdaget følgende feil/mangler:
Programmet husker ikke sist brukte innstillinger. Jeg lagret derfor som en egen fil, samt "Lagre oppsettet som brukerstandard".
Jeg får ikke hentet fram innstillingene mine ved å kalle fram brukerstandarder (så det kan virke som om programmet ikke lar meg lagre som forventet). Jeg får hentet fram innstillingene hvis jeg henviser til den filen jeg lagret, men følgende innstillinger ble tydeligvis ikke lagret her heller:
-Under fanen "Sideoppsett", "Begynn på ny side etter hver generasjon ..."
-Rapportvalg, under fanen "Ta med", "Hendelser for barn" er med. Dette var ikke mitt valg.
-Rapportvalg, under fanen "Bilder", "Bilde av barn" er avkrysset. Dette var ikke mitt valg.
-Rapportvalg, knappen "Sideoppsett, overskrifter, bunntekst", under fanen "Bunntekst". Her foreslår programmet under forskerinformasjon å starte med "Hennes barn var:" ..?
-Rapportvalg, knappen "Rapportskrifttyper", programmet vil ikke lagre at jeg ønsker tittelen skrevet med fet skrifttype.


Overstående ble skrevet her på forumet onsdag 5. februar 2014, og er fremdeles feil hos meg.
Jeg har selvsagt siste versjon av programmet (Deluxe Edition 8.0.0.459).
I tillegg krasjer Legacy ("run-time error 380") dersom jeg trykker på knappen "Rapportmeny" fra "Min verktøylinje".
Flere som har det slik?
Med vennlig hilsen

Ørjan Karlseng Albriktsen

http://www.vargefaret.net/genealogy/

Brukeravatar
Ørjan K. Albriktsen
Innlegg: 10
Registrert: 10.04.2010 0:23
Kontakt:

Re: Rapportproblemer

Legg innav Ørjan K. Albriktsen » 12.02.2015 9:32

Jeg har nå oppdatert til versjon 8.0.0.467 og kan (nå mer i typisk Legacy-stil) bare tilføye til problemlisten; I rapportene (både ane- og etterkommerrapporter) skrives det nå at NN ble født fra 01.01.1872 i Steigen, Nordland. Hvordan får de det til???
Hvorfor i helv... blir listen over problemer bare lenger etterhvert som oppdateringene kommer? Burde vel strengt tatt være slik at feilene ble eliminert.?!
Begynner faktisk å bli pisslei Legacy...

Kan noen hjelpe meg å få rapportert disse problemene til rette vedkommende?
Med vennlig hilsen

Ørjan Karlseng Albriktsen

http://www.vargefaret.net/genealogy/

Brukeravatar
Radioman
Innlegg: 5
Registrert: 12.10.2009 12:13
Sted: Stora Höga, Svenska västkusten
Kontakt:

Legg innav Radioman » 12.02.2015 14:57

Hej
Har precis skaffat 8.0
Blir orolig när jag läser denna tråd. Trodde att barnsjukdomarna var lösta vid det här laget. Hade jag tittat i detta forum innan så hade jag nog väntat med att köpa 8'an. :?
Jag har ännu inte använt rapportmenyn tror jag. Är mer för att presentera på webben. (TNG)
Jag skall gå in på rapportmenyn i kväll och se vad som händer. Återkommer om det.

Jag valde att göra installationen i egen mapp. Att INTE skriva över den gamla 7.5 versionen. Hur har ni med rapportproblem installerat?

Efter installationen flyttade jag över mina databaser med tillhörande brukarinställningar till Version 8. Det fungerade bra fast jag var tvungen att hämta brukarinställningarna där jag gjort sådana, förståss. T.ex. vilka kolumner jag vill ha med på Index fliken och vilka uppgifter som skall synas i familje läget.
Har hittat en bugg när man knyter ett befintligt barn till en mor, där barnet redan är knutet till fadern. Får då en kryptisk dialog om att fadern redan har ett äktenskap. Orelevant. Så var det inte i 7.5
Sedan kraschar programmet och stänger ner helt utan felskylt. Jag har dock inte förlorat nån data då. Har hänt två ggr. på ett par dagar.
mvh // Ove


Gå tilbake til «Legacy 8.xx»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester