Manglende slektslinjer i anetre og anebok

Alt vedr. Legacy 8.xx
ingag
Innlegg: 59
Registrert: 15.01.2014 14:16

Manglende slektslinjer i anetre og anebok

Legg innav ingag » 29.01.2014 13:47

Etter at jeg importerte mine data fra Geni er det flere gamle anelinjer som jeg ikke kan se hverken på treet eller i aneboka. Problemet er at en av mine linjer blir til adel en gang på 1500-tallet, og derfra går mange linjer både langt bakover og bredt utover. I anetavlen har jeg derfor idag lagt inn flere aneledd som jeg savnet i den ene anelinjen. Men etterpå ser jeg på indekset at noen personer forekommer to ganger. Heldigvis har jeg ennå ikke lagret det jeg har lagt inn idag.

Antall sider i aneboka varierer nesten hver gang jeg ser den på forhåndsvisning. Første gang var det over 500 sider, men da jeg gikk gjennom den var det massevis av tomme kildehenvisninger og notater som var gjengitt flere ganger, og det blankt ark mellom hver generasjon. Jeg endret innstillingene, og da krympet sidetallet betraktelig. Nå er det ca. 34, men det endrer seg stadig etter som hvilke anelinjer Legacy velger for meg.

Det er mange som har samme anerekker som jeg så langt tilbake, og jeg går ut fra at noen av dem har dem i Legacy. Er det mulig å finne ut det og få koblet trærne sammen?

Det er også blitt rot i anerekkene flere steder og jeg vet hverken ut eller inn. Tror jeg må ta meg en lang pause nå. Vurderer å be om at en ekspert hjelper meg å rydde opp/rydder opp for meg, da jeg ikke har lite datakunnskaper.

ingag
Innlegg: 59
Registrert: 15.01.2014 14:16

Legg innav ingag » 09.02.2014 20:06

Nå har jeg oppdatert meg litt på funksjoner, men hvordan anetreet velger anerekker har jeg ikke funnet ut av. Jeg ønsker å lage en anebok hvor absolutt alle aner som finnes i indeks er med, men det er bare en linje som kommer fram i aneboka.

Hva kan jeg gjøre for å få med alle anene i aneboka?

nisse79
Innlegg: 33
Registrert: 09.12.2004 13:11
Sted: Västra Frölunda, Sverige

Legg innav nisse79 » 10.02.2014 15:16

I Legacy 8 er det en mulig å skrive ut flere etterkommerlinjer men ikke flere anelinjer. Jeg har ikke prøvd dette selv, men se på "Bokrapporter" "Flere ettekommerlinjer".

Ved å velge alle de eldste i dine anelinjer, burde du få med alle personer du har registrert. Fungerer det så meld gjerne om det her.

MVH
Niels


Gå tilbake til «Legacy 8.xx»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester