"Kilder" og Mellomnavn

Alt vedr. Legacy 8.xx
K_B
Innlegg: 9
Registrert: 20.02.2014 18:26

"Kilder" og Mellomnavn

Legg innav K_B » 11.03.2014 21:55

Punkt 1: I Legacy Versjon 8 er det i Personinformasjons bildet først fire knapper loddrett. Jeg er familiær med bruken av disse. Deretter en opplysning foran hver boks der en legger inn navn etc. Eksempel, Fornavn, så boksen hvor en legger inn fornavn og eventuelt mellomnavn. Opplysningen Fornavn er i utgangspunktet svart før en legger inn en kilde, i Legacy 7.xx ble denne blå når en henviste til en kilde, nå blir den rød i V8. Kan ikke se at denne fargeforskjellen har noen betydning på rapporter. Noe jeg gjør/har gjort feil eller skal det være slik? Når jeg ser på enkelte kilder i en rapport så står det Call Number - hva er det ? Bruker enkelt kildesystem.
Punkt 2: Mellomnavn / patronymikon (Farsnavnet) det er ingen egen rubrikk for dette. Dette savner jeg. Bruker et annet program (TMG) der dette er med og dermed søk bart.

Brukeravatar
Bjørn Torger Skjæveland
Innlegg: 12
Registrert: 25.06.2012 11:09
Sted: Grimstad
Kontakt:

Legg innav Bjørn Torger Skjæveland » 11.03.2014 22:55

Standardfargen er satt til rød, men du kan fritt velge en ny farge (f.eks blå) selv under Valg --> Skreddersy --> punkt 9.2 (trykk på boksen) --> Andre farger (den tredje fanen i vinduet som kommer opp) --> Kilder ("Tekstfarge for etiketter som viser tilknyttede kilder").

"Call Number" tror jeg er relatert til FamilySearch-websiden, og deres "Family History Library" som er blitt integrert i forskningsveiledningsdelen av Legacy 8. Men dette har jeg ikke prøvd selv ennå, så jeg har egentlig ikke noe særlig kjennskap til det.

Håper noe av dette hjelper :)

K_B
Innlegg: 9
Registrert: 20.02.2014 18:26

Legg innav K_B » 11.03.2014 23:01

Takk for svar. Da ordnet det seg.


Gå tilbake til «Legacy 8.xx»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester