Ad bilder og stien til disse

Alt vedr. Legacy 8.xx
K_B
Innlegg: 9
Registrert: 20.02.2014 18:26

Ad bilder og stien til disse

Legg innav K_B » 28.03.2014 22:14

Jeg har flyttet alle bildene i bildemappa til Legacy til Mine Bilder mappa. Den nye mappa inneholder alle bildene som var i Legacy sin mappe. Trodde i min ringe visdom at Legacy skulle finne igjen de samme bildene i den nye mappa. Grunnen til flyttingen var at jeg hadde to like mapper med bilder, ett for hver av de slekts program jeg buker. Det er sløsing med HD plass. Og jeg slipper å legge de nye bildene inn i to forskjellige mapper. Det andre programmet fant tilbake til bildene uten problem, men Legacy finner ingen av bildene. Finnes det en løsning?

Brukeravatar
Arne Remvik
Forumadministrator
Innlegg: 682
Registrert: 31.10.2003 23:59
Sted: Ålesund

Legg innav Arne Remvik » 28.03.2014 22:44

Du angir bildemappen du bruker i Valg => Skreddersy => Standardplassering av mediefiler. Dette er punkt 6.2 under Skreddersy.
Mvh
Arne R
---------------
TNG slektsdatabase: http://remvik.com/slekt/tng/

K_B
Innlegg: 9
Registrert: 20.02.2014 18:26

Legg innav K_B » 29.03.2014 10:13

Under omtalte punkt er lagt inn stien til bildene. Har flere ganger Kjørt "test alle mediamapper" svar er at 568 filer mangler. Har skrevet ut sidene med manglende filer og hvor de er, men å gå gjennom alt dette... Fant en akseptabel løsning - Klikket på et manglende bilde, da dukket opp Legacy media gjenoppbygger. Fikk noen spørsmål hvilken stasjon (Hard Disk) huket vekk uaktuelle, fikk så opp en liste med mulige stier til bildene, her må man nok se godt etter hvor bildene finnes. I mitt tilfelle var det tre aktuelle plasser, to gamle plasseringer og så den jeg ønsket. De to gamle var fra tidligere plasseringer, som skal slettes når dette er i orden. Dette tar litt tid da en får opp hvert enkelt bilde og et antall mulige plasseringer. Noen bilder viste til feil sti (altså feil bilde)-ingen forklaring på dette - men i sum ikke så veldig vanskelig men litt tidkrevende da jeg ikke ønsket denne prosess automatisk (i tilfelle feil sti til bildet ble valgt), men tok den manuelt . Kanskje jeg skulle slettet de gamle mappene først.

Brukeravatar
Torgeir Abrahamsen
Innlegg: 1073
Registrert: 21.07.2006 10:04
Sted: Halden
Kontakt:

Legg innav Torgeir Abrahamsen » 30.03.2014 14:08

Hadde det "problemet" når jeg innstallerte første versjon av L 8. Husker ikke hva jeg gjorde, trinnvis, men jeg "viste" Legacy hvor bildene lå, ved å plukke fram et av mine egne bilder. Deretter tok Legacy selv alle bilder i gjeldende mappe for resten av databasen.
Husker som sagt dessverre ikke mer.... :oops:
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.282 Norsk +Win 10
Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com


Gå tilbake til «Legacy 8.xx»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester