Stedsregister

Alt vedr. Legacy 8.xx
bgjervik
Innlegg: 16
Registrert: 29.08.2008 22:22

Stedsregister

Legg innav bgjervik » 13.04.2014 19:46

Har et problem med at stedsregisteret ikke kommer opp korrekt. Har kjørt fil vedlikehold/reprasjon uten at det gav noen endring.

Det som skjer er at vinduet kommer opp delvis. Jeg ser ikke innholdet, kun menyen med Velg/Lukk osv.

Feil hos meg eller er det flere som har dette problemet?

Brukeravatar
Arne Remvik
Forumadministrator
Innlegg: 682
Registrert: 31.10.2003 23:59
Sted: Ålesund

Legg innav Arne Remvik » 14.04.2014 17:59

Hos meg vises stedsregisteret riktig, men jeg har et forslag til hvordan du kan løse feilen.

Forutsetter at du har en backup av nyere dato. Denne backupen importerer du til en NY familiefil. Deretter lukker du denne filen og åpner familiefilen med problemet. Når du går inn i stedsregisteret, har du en knapp som det står "Valg" på. Under denne kan du bl. a. velge "Importer". Der kan du hake av for "Steder" og importere fra backupfamiliefilen du tidligere leste inn. Hvis stedsregisteret var i orden i backupfamiliefilen, har du forhåpentligvis fått registeret på plass igjen i den vanlige familiefilen.
Jeg håper at dette kan hjelpe deg.
Mvh
Arne R
---------------
TNG slektsdatabase: http://remvik.com/slekt/tng/

bgjervik
Innlegg: 16
Registrert: 29.08.2008 22:22

Legg innav bgjervik » 14.04.2014 21:31

Takk for forslag. Dessverre blir det likt i den midlertidige filen og når jeg åpner valg i sentralt stedsregister(original filen), vises ikke teksten på valgene. Kun grunnomriss av vinduet og enkelte knapper.

Jeg benytter Windows 7 for øvrig.

Legger med et skjermbilde.
Vedlegg
Skjermbilde Legacy.JPG
Legacy frys
Skjermbilde Legacy.JPG (237.55 kiB) Vist 6172 ganger

Brukeravatar
Arne Remvik
Forumadministrator
Innlegg: 682
Registrert: 31.10.2003 23:59
Sted: Ålesund

Legg innav Arne Remvik » 14.04.2014 23:03

Da ville jeg prøvd om en reinstallering av Legacy kunne hjelpe. Det skal ikke være nødvendig å avinstallere først. Familiefilen skal heller ikke bli berørt, men det skader jo ikke å ta en sikkerhetskopi først.
Mvh

Arne R

---------------

TNG slektsdatabase: http://remvik.com/slekt/tng/

bgjervik
Innlegg: 16
Registrert: 29.08.2008 22:22

Legg innav bgjervik » 16.04.2014 20:20

Fikk testet på en annen maskin nå og det kan se ut til at det begrensning i skjermkortet som er problemet. Det virket i alle fall helt fint med samme databasen på den andre maskina.


Gå tilbake til «Legacy 8.xx»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester