Delte dåpshendelser

Alt vedr. Legacy 8.xx
Liv Ofsdal
Innlegg: 44
Registrert: 15.12.2003 0:27
Sted: Holmestrand
Kontakt:

Delte dåpshendelser

Legg innav Liv Ofsdal » 01.09.2014 17:46

Jeg tenkte å gjøre meg litt kjent med delte hendelser i dag, så jeg tok for meg en dåp for å legge inn faddere.

De fadderne man har i navneindeksen fra før var jo greie å legge til.

Så la jeg til flere navn på delt dåpshendelse som jeg ikke hadde fra før, her trengtes det kun å registreres for- og etternavn så jeg.
Men så skulle jeg ha gjenbrukt en av de jeg la til, men disse blir vel ikke lagret noe sted?

Jeg hadde håpet at de lagret seg enten i navneindeksen eller på en egen liste slik at de var enkle å hente opp igjen.
Da kunne man også se om noen av disse hadde vært faddere for flere, men da burde nok mer enn navnet bli registrert.

Er det ikke mulig med gjenbruk av faddere man har lagt til - eller har jeg oversett noe?
Mvh
Liv Ofsdal
Legacy-fadder Vestfold

MartinB
Innlegg: 64
Registrert: 09.03.2010 22:42
Sted: Stavanger

Tittel: Delte dåpshendelser

Legg innav MartinB » 02.09.2014 20:01

Hei
Eg vil tru at ein måte å gjera dette på er å leggja inn den aktuelle fadderen i fila som ein "ukoblet person". Då vil personen vera tilgjengelig i navnelista, men ikkje vera med i slektstreet ditt.

Liv Ofsdal
Innlegg: 44
Registrert: 15.12.2003 0:27
Sted: Holmestrand
Kontakt:

Delte dåpshendelser

Legg innav Liv Ofsdal » 02.09.2014 20:11

Japp, det skjønner jeg.
Problemet blir da at man bare vet navnet så da blir det umulig å finne ut hvem den ukobla "Ole Hansen" er ved gjenbruk.

Løsningen min ble å søke opp de fadderne jeg tror er slekt i tellinger, andre legger jeg bare til på delt dåpshendelse.

Men dette kunne kanskje bringes videre som et ønske?
Mvh

Liv Ofsdal

Legacy-fadder Vestfold


Gå tilbake til «Legacy 8.xx»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester