Eksport fra Legacy delux versjon 8.0.0.538

Alt vedr. Legacy 8.xx
jaroho
Innlegg: 1
Registrert: 18.01.2016 17:44

Eksport fra Legacy delux versjon 8.0.0.538

Legg innav jaroho » 19.01.2016 11:58

Hei
Jeg er ny her på forumet, men har brukt Legacy 8 Delux i ca. ett år. Kjører nå med versjon 8.0.0.538. Har ca. 2300 personer registrert. Er fornøyd med programmet, men ønsker meg en versjon mer knyttet til internett enn windows. Har installert TNG på en laptop hjemme, ser ut til å fungere bra.
Delt hendelser har TNG ikke, med det er jeg ikke avhengig av. For se hva jeg gjør, kanskje Legacy som hovedsystem og TNG som internettsystem.
I denne forbindelse har jeg eksport en GEDCOM file (Gedcom 5.5.1 og UTF-8) fra Legacy til TNG. Forbauset ble jeg når enkelte linker mellom foreldre og barn manglet. Var sikker på at problemet lå på TNG, men for å være sikker importerte jeg den samme filen inn i Family Tree Builder. Samme problem her. Gjorde hele øvelsen om igjen med samme resultat. Så importerte jeg fila inn i Legacy. Samme resultat, enkelte manglende linker. Neste prøve var å eksportere en fil i Legacy format og importere den inn i Legacy. Samme resultat med noen manglene linker. Når jeg navigere i Legacy (opprinnelige file) er linkene der. Den samme med utskrift og publisering til TIFF-file.
Kan ikke forstå annet enn at eksport funksjon i Legacy har en bug, kanskje provosert fra av familiefilen min. Eksporten jeg gjorde i desember var ok. Bug i siste versjon av Legacy?
Har noen andre opplevd eksportproblemer i det siste?

Mvh jan holmberg

Gå tilbake til «Legacy 8.xx»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester