Sende e-post fra Legacy

Alt vedr. Legacy 8.xx
ingag
Innlegg: 59
Registrert: 15.01.2014 14:16

Sende e-post fra Legacy

Legg innav ingag » 29.02.2016 12:49

Jeg hadde funnet fram en side av Anetavle og ville sende den for utskrift på e-post til min mann som har vår felles skriver. Men det går jo ikke! Jeg finner ingen funksjon hverken for Send fil eller Skriv ut.

Brukeravatar
Torgeir Abrahamsen
Innlegg: 1073
Registrert: 21.07.2006 10:04
Sted: Halden
Kontakt:

Legg innav Torgeir Abrahamsen » 29.02.2016 15:38

Det er ganske enkelt å få til, men du må skrive den/de sidene ut til en fil.
For eksempel:
Når du har funnet den siden du vil sende, skriv den ut som en pdf-fil og lagre den på skrivebordet.
Så "høyreklikker" du på filen og en undermeny kommer fram. (Hvis du bruker windows).
Et eller annet sted på denne undermenyen finner du Send til. Klikk på den , eller bare dra musepekeren over den, så vil du få opp mange valg og ihvertfall et av valgene skal eller bør være noe slik som E-postmottaker Klikk på den og normalt vil da en e-postklient komme opp med den pdf-filen som vedlegg. Da bare fyller du i den rette epost-adressen og sender den.

Ellers er jo en minnepinne et fantastisk hjelpemiddel til å "frakte" filer mellom maskiner.
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.282 Norsk +Win 10
Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com

ingag
Innlegg: 59
Registrert: 15.01.2014 14:16

Legg innav ingag » 04.03.2016 11:56

Jeg tror du tenker på Anebok, men det er Anetavle det gjelder. Problemet løste seg ved at jeg skrev det opp i stedet. Det gjaldt jo bare en side med nyoppdagede aner som jeg ville legge inn et annet sted.

Brukeravatar
Torgeir Abrahamsen
Innlegg: 1073
Registrert: 21.07.2006 10:04
Sted: Halden
Kontakt:

Legg innav Torgeir Abrahamsen » 04.03.2016 14:25

Alle rapporter i Legacy Family Tree kan skrives ut til pdf-fil. Dette gjelder også de forskjellige bøker.

I Legacy Charting finnes den muligheten du spurte etter, en knapp som sender "rapporten" som E-post.
Det gjøres slik.
Når du har laget rapporten, går du til fanen Publiser. Der finner du knappene
Skriv ut
Eksporter til fil
E-post

Du vil da se at det blir laget en pdf-fil av rapporten, på samme måte som jeg beskrev i forrige innlegg. Forskjellen er her at du klikker på en knapp merket E-post.
Jeg vet det for noen dager siden er sendt inn forslag til produsenten om å tilføye en knapp for "Send som vedlegg til e-post" også i Legacy Family Tree, på samme måte som i RootsMagic.
Det er i grunnen en enkel programmering som skal til, så jeg håper vi kan forvente denne endringen relativt hurtig.
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.282 Norsk +Win 10
Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com

ingag
Innlegg: 59
Registrert: 15.01.2014 14:16

Legg innav ingag » 04.03.2016 15:42

Jeg gikk ikke inn på anetavle via Legacy Charting, det er det som var grunnen. Jeg fant ditt svar på et gammelt innlegg om samme sak, så nå vet jeg framagangsmåten.
Jeg ser fram til den nye muligheten som kommer om å sende som vedlegg i e-post. Dette har jeg savnet.

Brukeravatar
Ingmar Seth
Innlegg: 589
Registrert: 01.12.2003 17:04
Sted: Søvik, Sunnmøre
Kontakt:

Legg innav Ingmar Seth » 05.03.2016 10:11

Torgeir Abrahamsen skrev:Jeg vet det for noen dager siden er sendt inn forslag til produsenten om å tilføye en knapp for "Send som vedlegg til e-post" også i Legacy Family Tree, på samme måte som i RootsMagic.
Det er i grunnen en enkel programmering som skal til, så jeg håper vi kan forvente denne endringen relativt hurtig.


Denne kjem nok eventuelt ikkje før i V.9. Kun "Bug" fiksing i V.8 og ikkje nye funksjoner - Sei dei.

Og når V.9 kjem - sei det...

Mvh
Ingmar 8)


Gå tilbake til «Legacy 8.xx»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester