Tidslinjer?

Alt vedr. Legacy 8.xx
bjornkn
Innlegg: 84
Registrert: 13.12.2011 12:35
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Tidslinjer?

Legg innav bjornkn » 08.03.2016 11:43

Jeg har i grunnen ikke brukt tidslinjer på lenge, og tenkte jeg skulle ta en kikk på dem igjen. Problemet er at uansett hvordan jeg går fram så får jeg ikke opp de norske. Etter en omfattende jakt fant, med gjentatte avslutt/start av Legacy fant jeg endelig ut hvor Legacy henter disse fra.

Jeg har Datafiler og mediafiler i en dropbox-mappe, og der hadde jeg også lagt inn Timelines-mappa, og regnet med at den ville finne dem der.
Jeg kan ikke finne noe sted i Legacy-oppsettet hvor jeg kan fortelle programmet hvor den skal laste disse Timelines-filene fra.

I selve program-mappa hvor Legacy.exe ligger er det en mappe _AppData, og inne i den ligger det en Timelines-mappe. Der ligger det norske mapper, men disse er helt tomme - akkurat som dialogvinduet i Legacy når jeg prøver å se på Tidslinje-filene. Pussig nok er mange av disse språkmappene nye/oppdaterte 6 mar 2016, som var nyeste installasjon/oppdatering.

I mappa under C:/Users/xxx/Dokumenter/Legacy Family Tree/_AppData ligger det en Timelines-mappe, og denne er det åpenbart Legacy åpner for å finne sine tidslinjer.

Dette er virkelig kronglete og rotete, og bør definitivt rettes opp, etter min mening?
Legacy bør hente disse data fra samme sted som sine andre data-filer, synes jeg. Det er jo det eneste logiske?
Eller så bør vi i det minste kunne velge selv hvor disse filene skal hentes fra?

Brukeravatar
Torgeir Abrahamsen
Innlegg: 1073
Registrert: 21.07.2006 10:04
Sted: Halden
Kontakt:

Legg innav Torgeir Abrahamsen » 08.03.2016 15:29

Jeg er så enig.
Plassering av filer blir nå gjort over alt, ser det ut til. Hvorfor det er blitt slik, bør det vel finnes en god forklaring på.
Slik det var opp til versjon 7.5, bestemte vi selv hvor hovedmappen skulle ligge og alle andre mapper ble undermapper. Det var jo nesten "for enkelt"?

Selv om vi i dag kan bestemme hvor hovedmappen legges, roter Legacy's programmerere til mer enn jeg liker. Finne alle steder, har jeg gitt opp.
Mitt ønske er at Legacy kan installeres som en portabel løsning.
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.282 Norsk +Win 10
Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com


Gå tilbake til «Legacy 8.xx»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester