Viser feil slektskap

Alt vedr. Legacy 8.xx
Sissel Aasen
Innlegg: 4
Registrert: 02.03.2015 17:22
Sted: Hønefoss

Viser feil slektskap

Legg innav Sissel Aasen » 10.03.2016 22:08

Jeg har satt programmet opp til å vise slektskap og har nå kommet til et sett oldeforeldre. Da har jeg altså "oldefar" på den ene siden og legger da til ektefelle. På en eller annen merkelig måte kommer det da opp "Mors søskenbarn" istedenfor "oldemor"
Det må jo være noe jeg har gjort galt, men klarer ikke finne ut hva. Foreldrene der igjen har blitt til "søskenbarn+" Prøvde å slette vedkommende for så å legge inn på nytt, men det hjalp ikke. :? :shock:

Wilford
Innlegg: 2
Registrert: 06.03.2016 20:02
Sted: Skien
Kontakt:

Slektskap

Legg innav Wilford » 10.03.2016 22:39

Har et lignende problem. Har importert alt fra en gedcom fil lagd av TMG. Det ser bra ut i programmet men når jeg prøver å lage rapporter blir en person i tillegg til eget ekteskap gift med barn og svigerbarn. dette gjelder flere personer i rapportene.
Svein Wilford Pettersen

Sissel Aasen
Innlegg: 4
Registrert: 02.03.2015 17:22
Sted: Hønefoss

Legg innav Sissel Aasen » 11.03.2016 9:46

Ser ut til at jeg har klart å løse noe av det selv. :o
Gikk inn og så på "slektskapsberegner" og der kom det frem riktig.
Fant da ut at jeg måtte prøve en ting til, nemlig fjerne "sett slektskap". Burde jo ha tenkt på det med en gang.
Etter at det var gjort, gikk jeg bare inn og satte slektskap på nytt, da kom det riktig på oldemor.
Men neste generasjon kommer med "tippoldemor/far+" Skjønner ikke helt hva det + tegnet har der å gjøre. :?

Brukeravatar
Torgeir Abrahamsen
Innlegg: 1073
Registrert: 21.07.2006 10:04
Sted: Halden
Kontakt:

Legg innav Torgeir Abrahamsen » 11.03.2016 21:27

Fra hjelpefilen:

Hvad betyder de små symboler?

Hvis der er et "+" i slutningen af en forælders navn, betyder det, at denne har forældre, dvs. at der er mindst en generation af aner mere i denne slægtslinje, end der kan ses på skærmen.

Hvis der er et "+" i slutningen af et barns navn, betyder det, at denne har efterkommere, dvs. at der er mindst en generation af efterkommere mere end der kan ses på skærmen.

Hvis der er et "§" i slutningen af et barns navn, betyder det, at personen er gift, men ikke har børn.

Hvis der er et "!" i slutningen af et barns navn, betyder det, at personen aldrig blev gift og ikke fik børn. (Aktiveres i feltet ved Denne person havde ingen kendte parforhold og havde ingen kendte børn i vinduet personinformation).

Hvis der er et "»" i slutningen af feltteksten Mand eller Kvinde/Hustru betyder det, at denne er udeladt fra mulige problemer.

Hvis feltteksten for Mand eller Kvinde/Hustru er rød (eller hvilken farve, du nu har valgt til markering af Nulevende i fanen Valg > Tilpas > 3. Dataformat ), betyder det, at personen er markeret som nulevende. (Du skal have aktiveret funktionen Markering af nulevende. Dette gøres også i fanen Valg > Tilpas > 3. Data Format). Se Nulevende personer.

Hvis der er et "½" foran et barns navn, betyder det, at dette barn er halvsøskende til de børn, der er registreret som børn af det aktuelt viste par i felterne Mand og Kvinde/Hustru. Se Vis halvsøskende ovenfor.
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.282 Norsk +Win 10
Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com

Sissel Aasen
Innlegg: 4
Registrert: 02.03.2015 17:22
Sted: Hønefoss

Legg innav Sissel Aasen » 11.03.2016 21:41

Tusen takk for hjelpen :D Kjente til de andre symbolene, men dette har jeg oversett.


Gå tilbake til «Legacy 8.xx»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester