Problem med hendelser i utskrift

Alt vedr. Legacy 8.xx
Haraldv
Innlegg: 28
Registrert: 30.04.2013 12:19
Sted: Skodje
Kontakt:

Problem med hendelser i utskrift

Legg innav Haraldv » 27.03.2016 13:53

Når eg velger hendelsen Konfirmasjon eller konfirmert, kjem dei ikkje med på utskrifter annet enn som (Hendelsenavn) + den teksten eg har valgt. Er dette fordi eg har laga hendelsen sjølv ? I eksempelet er det valgt ordet Konfirmert.
Helsing Harald Vågene

Brukeravatar
Torgeir Abrahamsen
Innlegg: 1073
Registrert: 21.07.2006 10:04
Sted: Halden
Kontakt:

Legg innav Torgeir Abrahamsen » 27.03.2016 15:54

Oppsettet for Hendelser finner du verktøyraden Vis > Sentrale registre > Hendelsesdefinisjon
Der finner du den hendelse du har laget merk den og klikk på Rediger og der kan fylle ut "hva, hvor og hvordan".
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.282 Norsk +Win 10
Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com

Haraldv
Innlegg: 28
Registrert: 30.04.2013 12:19
Sted: Skodje
Kontakt:

Legg innav Haraldv » 27.03.2016 17:37

Tusen takk for svar, men eg får ikkje fram ordet Konfirmert og staden likevel på utskriftene. Enkelte ganger kjem det, men eg finn ikkje mønster i det kva poster det virker på. Ingen ting er avkryssa om at det ikkje skal skrivast.
Helsing Harald Vågene

Brukeravatar
Torgeir Abrahamsen
Innlegg: 1073
Registrert: 21.07.2006 10:04
Sted: Halden
Kontakt:

Legg innav Torgeir Abrahamsen » 27.03.2016 19:21

Det er to steder å redigere/lage Hendelser. I Personinformasjon og som nevnt over, via det Sentrale registret.
Oppretter du en Hendelse via det Sentrale registret, gjelder oppsettet for alle. Også eventuelle redigeringer gjort der. Der kan du også få opp en liste over de personer som benytter denne Hendelsen.
Oppretter du en Hendelse i Personinformasjon, KAN den gjelde spesifikt for den personen du oppretter den hos.

Jeg tror du bare må forsøke deg fram.
OBS! Slett ingen Hendelse opprettet via det Det sentrale registret uten å vite hvilke og hvor mange personer dette vil berøre.
Det du sletter i vinduet Personinformasjon, gjelder denne personen.

Hold oss underrettet om hva som skjer. Det er kanskje flere som kan gi deg bedre tips enn de jeg har kommet med.
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.282 Norsk +Win 10
Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com

Haraldv
Innlegg: 28
Registrert: 30.04.2013 12:19
Sted: Skodje
Kontakt:

Problem med hendelser i utskrift

Legg innav Haraldv » 27.03.2016 20:56

Det er altså i utskriftene dette skjer, sjå vedlegg. Ca 50 % er ok, men eg kan jo ikkje bruke dette som ikkje kjem ut skikkeleg. Skal prøve meg fram og sjå om eg finn feilen, men det er seint arbeid. Eg har redigert dette fleire ganger, valgt frå registeret, lagra og så kontrollert i rapporten. Dette har eg gjort mange ganger, men same resultat.
Vedlegg
Harald prodlem.JPG
Harald prodlem.JPG (195.25 kiB) Vist 10119 ganger
Harald prodlem2.JPG
Harald prodlem2.JPG (62.24 kiB) Vist 10119 ganger
Helsing Harald Vågene

Brukeravatar
Torgeir Abrahamsen
Innlegg: 1073
Registrert: 21.07.2006 10:04
Sted: Halden
Kontakt:

Legg innav Torgeir Abrahamsen » 27.03.2016 21:40

Jaha. Det som ikke stemmer er Hendelsesdefinisjonen. Du må inn å redigere den slik at alle felt er korrekt utfylt.

Se på hvordan det ser ut i en Hendelsedefinisjon som er med programmet.
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.282 Norsk +Win 10
Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com

Haraldv
Innlegg: 28
Registrert: 30.04.2013 12:19
Sted: Skodje
Kontakt:

Problem med hendelser i utskrift

Legg innav Haraldv » 27.03.2016 23:40

:-) Eg veit ikkje av at eg har endra desse innstillingane, men når eg valde å tilbakestille dei til standard, vart alt i orden!
Eg har jo vore inn der fleire ganger å sett etter om der kunne vere feil, men uten resultat. Så tusen hjertleg takk for svara, og for tolmodigheten din! :D
Helsing Harald Vågene

Brukeravatar
Torgeir Abrahamsen
Innlegg: 1073
Registrert: 21.07.2006 10:04
Sted: Halden
Kontakt:

Legg innav Torgeir Abrahamsen » 28.03.2016 9:33

Så ved å Nullstille ble alt i orden. Den løsningen husket jeg ikke på, den har blitt brukt før.
Godt å få frisket opp hukommelsen. :-) :D

Det er ofte det å Nullstille også i oppsettet ved forskjellige rapporter, at problemer løses.

En annen ting som også er mye brukt, er Filvedlikehold > Kontroller/reparer dersom det oppstår problemer.

Fint det ordnet seg. :D


Legger også merke til at bilder det blir overskrevet. Det er en feil som har blitt rapportert og blir vel rettet i neste oppdatering (håper jeg), for det er forbasket irriterende.
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.282 Norsk +Win 10
Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com

Haraldv
Innlegg: 28
Registrert: 30.04.2013 12:19
Sted: Skodje
Kontakt:

Problem med hendelser i utskrift

Legg innav Haraldv » 28.03.2016 15:26

Synest eg må fortelle om siste "utvikling" i saka. For "sikkerhets skyld" kjørte eg også feilrettingsprogrammet som du anbefalte, etter at eg meinte alt var i orden. Då kom feilane igjen, på ca 20 personer.

Eg gjekk inn igjen og sette til standard / nullstille en gang til, då vart det i orden igjen........ No skal eg ikkje vere bort i nokke meir........ :-)
Helsing Harald Vågene


Gå tilbake til «Legacy 8.xx»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester