Plassering av sikkerhetskopi

Har du spørsmål, forslag, ros, ris eller annet vedr. forum og hjemmeside, kan du legge det inn her. OBS - kun for sider og forum under legacynorsk.com.
Andreas Søli
Innlegg: 8
Registrert: 08.12.2017 10:17
Sted: Skien

Plassering av sikkerhetskopi

Legg innav Andreas Søli » 19.01.2018 21:34

Hei, jeg er ny på Forum og registrerte meg før jul, og la for sent merke til at man anbefales å bruke fullt navn. Ingen problem, men har ikkke funnet veien til å endre dette. Er logget inn som asoeli, men heter Andreas Søli.
Så til problemet. Vi er to som har delt data i mange år (fra DOS-tiden), men jeg har hatt minst 6-8 års pause og i mellomtiden har den andre begynt med Legacy, som jeg også har nå, ver 9.0.0198. Har kopiert alle hans data til en USB-disk, som er bruksdisken, slik at jeg kan bruke både laptop og 'gulv-PC', den siste er hovedmaskin. Denne består av en C-st. 250GB SSD og E-st. på 1TB. Vil ha sikkerh.kopien et annet sted enn hovedfilene, og har opprettet katalog for dette på E-stasjonen, men Legacy vil alltid lagre sikkerhetskopien på C-stasjonen (liten plass). Jeg må hver gang anvise hvor den skal lagre. Har ikke funnet noen måte å "lære" Legacy dette.
Noen som har et tips?
Hilsen Andreas

Brukeravatar
Torgeir Abrahamsen
Innlegg: 1073
Registrert: 21.07.2006 10:04
Sted: Halden
Kontakt:

Re: Plassering av sikkerhetskopi

Legg innav Torgeir Abrahamsen » 20.01.2018 11:06

Du kan velge fritt hvorhen du vil legge en sikkerhetskopi.
Klikk på Sikkerhetskopier filen Da kommer dette bildet opp, hvor du kan velge plassering.
Vedlegg
sikker.JPG
sikker.JPG (42.76 kiB) Vist 10976 ganger
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.282 Norsk +Win 10
Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com

Andreas Søli
Innlegg: 8
Registrert: 08.12.2017 10:17
Sted: Skien

Re: Plassering av sikkerhetskopi

Legg innav Andreas Søli » 20.01.2018 11:26

Ja, det er der jeg skriver inn lagringsplassen, men jeg må gjøre det på nytt hver gang, Legacy foreslår alltid C-stasjonen. Glemmer altså hva jeg sist skrev.
Andreas

Brukeravatar
Torgeir Abrahamsen
Innlegg: 1073
Registrert: 21.07.2006 10:04
Sted: Halden
Kontakt:

Re: Plassering av sikkerhetskopi

Legg innav Torgeir Abrahamsen » 20.01.2018 11:52

Hos meg fungerer dette. Her ser du Legacy finner den/de filer jeg ønsker sikkerhetskopiert. Plasseringen av sikkerhetskopien går til D-disken som jeg har angitt. Har restartet maskinen og på nytt åpnet for sikkerhetskopiering og der ligger som jeg har angitt, D-disken. Hvorfor du ikke får det til å fungere, forstår jeg ikke. Dessverre.
Vedlegg
sikker2.JPG
sikker2.JPG (42.75 kiB) Vist 10973 ganger
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.282 Norsk +Win 10
Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com

Brukeravatar
Ingmar Seth
Innlegg: 589
Registrert: 01.12.2003 17:04
Sted: Søvik, Sunnmøre
Kontakt:

Re: Plassering av sikkerhetskopi

Legg innav Ingmar Seth » 20.01.2018 18:45

For å redigere navnet ditt så gå inn på navnet ditt oppe til høgre i skjermbildet, velg så brukerkontrollpanelet, Profil, Rediger kontoinnstillinger, Brukernavn der du legger inn ditt riktige navn.

Mvh
Ingmar 8)

Andreas Søli
Innlegg: 8
Registrert: 08.12.2017 10:17
Sted: Skien

Re: Plassering av sikkerhetskopi

Legg innav Andreas Søli » 21.01.2018 12:58

Til Ingmar Seth:
Jeg har fulgt din anvisning, (som jeg også forsøkte tidligere) men asoeli står med fet skrift og lar seg ikke endre. ------ Men dette er forsåvidt ikke særlig viktig.

Mvh Andreas


Gå tilbake til «Emner vedr. forum/hjemmeside»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester