Tusen takk!!!

Har du spørsmål, forslag, ros, ris eller annet vedr. forum og hjemmeside, kan du legge det inn her. OBS - kun for sider og forum under legacynorsk.com.
Legacyfan
Innlegg: 7
Registrert: 17.01.2008 18:18
Sted: Telemark

Tusen takk!!!

Legg innav Legacyfan » 21.01.2008 12:38

Hei! :D :D

Ville bare skryte litt av forumet og Legacy!!!!

Jeg er en forholdsvis ny slektsforsker. Har ikke brukt andre programmer i forskninga mi, og det har jeg ikke tenkt å prøve heller!! Jeg er storfornøyd med programmet, og gleder meg til å se hva den nye utgaven innebærer når den kommer.

Jeg finner stadig nye "triks" og muligheter og har fått mange tips i forumet.

Keep up the good work!!!!
Mvh
Legacyfan

Henning Andersen
Innlegg: 51
Registrert: 27.05.2008 14:42
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Tusen takk!!!

Legg innav Henning Andersen » 13.10.2009 23:45

Legacyfan skrev:Hei! :D :D

Ville bare skryte litt av forumet og Legacy!!!!

Jeg er en forholdsvis ny slektsforsker. Har ikke brukt andre programmer i forskninga mi, og det har jeg ikke tenkt å prøve heller!! Jeg er storfornøyd med programmet, og gleder meg til å se hva den nye utgaven innebærer når den kommer.

Jeg finner stadig nye "triks" og muligheter og har fått mange tips i forumet.

Keep up the good work!!!!


Enig, tusen takk til tilretteleggere og bidragsytere!
Med vennlig hilsen
Henning Andersen
..........................
Han som sa: "Let og du skal finne" var neppe slektsforsker.
http://www.anetavle.net/#home

Brukeravatar
Bjørn-Tore Olsen
Innlegg: 33
Registrert: 24.02.2007 23:36
Sted: Bodø
Kontakt:

Re: Tusen takk!!!

Legg innav Bjørn-Tore Olsen » 14.10.2009 15:47

Det er bare å hive seg på der ja, et flott program og veldig bra forum.
Bjørn- Tore Olsen
mitt valg:
Legacy 7 Deluxe Norsk

nielsh
Innlegg: 16
Registrert: 16.03.2010 13:34

Noen tanker om programmet og tilpassingen til norsk versjon

Legg innav nielsh » 06.04.2010 15:12

Programmet er bra, jeg har bare tittet litt på de andre, men det er sikkert bra program blant de også. Ett problem er att Norge er ett lite land og derfor et liten marked for et firma som lever av å selge, hver dag hele året.

Oversettelser og tilpassing blir derfor et arbeid som gjøres av entusiastiske frivillige. Jeg har hørt at de gjør det gratis på fritiden. Stort takk skall de ha!

Hva sier de selv? Er de fornøyd, får de gehør for sine tanker i kontakt med programmererne i USA? Er det noe som kan gjøres for att vi kan få et enda bedre program?

Mvh

Niels

Brukeravatar
Arne Remvik
Forumadministrator
Innlegg: 682
Registrert: 31.10.2003 23:59
Sted: Ålesund

Legg innav Arne Remvik » 07.04.2010 22:10

Ja, vi får gehør hos Millennia når vi kommer med innspill. Det er selvsagt ikke alltid at forslag blir tatt til følge, men muligheten er der.

Du spør også om vi er fornøyde, og til det er det vel bare å si at vi er godt fornøyde med hvordan programmet har blitt på norsk. Finnes det et bedre slektsgranskningsprogram i norsk språkdrakt? Spesielt vil jeg si at jeg synes det er flott at programmet kommer på både nynorsk og bokmål.
Når det er sagt, kan jeg også tilføye at ethvert program kan bli enda bedre. Derfor er det viktig at vi kommer med gjennomtenkte innspill som Millennia kan få "tygge" på.
Mvh
Arne R
---------------
TNG slektsdatabase: http://remvik.com/slekt/tng/

Brukeravatar
Glenn Østen
Innlegg: 179
Registrert: 11.08.2010 5:03
Sted: Lincoln, UK
Kontakt:

Legg innav Glenn Østen » 11.08.2010 5:39

Jeg er ny her, ikke innen Slektsforskning, for det startet jeg med for 30 år siden plus noen uker.

Har testet ut det meste som finnes av slekts programmer og svært få har tilfredstilt meg i noen særlig stor grad.

Jeg fikk testet Legacy 6.0 Delux, som en venn av meg hadde en ekstra lisenes til og var veldig fornøyd med denne.
Selv om jeg må påpeke at jeg til tider hadde program kræsj med denne så er legacy uten tvil det beste værktøyet jeg har hatt.

Så derfor har jeg selv bestilt min egen Lisens for 7.4 i dag og håper selvfølgelig at denne versjonen ikke kræsjer så ofte som 6.0.

Jeg har aldri postet i dette forumet før, men jeg har lest en del løpet av året, og trives godt med "miljøet" her.

Så nå er det bare for meg å få min mor som går av pensjon, til å gjøre det samme :)

Hilsen fra
England
Mvh
Glenn

Brukeravatar
Ingmar Seth
Innlegg: 589
Registrert: 01.12.2003 17:04
Sted: Søvik, Sunnmøre
Kontakt:

Legg innav Ingmar Seth » 11.08.2010 8:36

Hei og velkommen hit til forumet

Glenn O skrev:Selv om jeg må påpeke at jeg til tider hadde program kræsj med denne så er legacy uten tvil det beste værktøyet jeg har hatt.

Så derfor har jeg selv bestilt min egen Lisens for 7.4 i dag og håper selvfølgelig at denne versjonen ikke kræsjer så ofte som 6.0.
Hilsen fra
England


Eg har brukt Legacy i ein del år, trur eg kan telle på ein hand hvor mange ganger programmet har kræsja eller låst seg på den tida.

Du får komme tilbake om ein stund og fortelle oss om 7.4 utgava kræsjer også, då mistenker eg at det er andre problemer du har og ikkje Legacy :lol:

Mvh
Ingmar 8)

Brukeravatar
Glenn Østen
Innlegg: 179
Registrert: 11.08.2010 5:03
Sted: Lincoln, UK
Kontakt:

Legg innav Glenn Østen » 11.08.2010 16:18

Ingmar Seth skrev:Hei og velkommen hit til forumet

Eg har brukt Legacy i ein del år, trur eg kan telle på ein hand hvor mange ganger programmet har kræsja eller låst seg på den tida.

Du får komme tilbake om ein stund og fortelle oss om 7.4 utgava kræsjer også, då mistenker eg at det er andre problemer du har og ikkje Legacy :lol:

Mvh
Ingmar 8)


Takker

Det er nok ikke andre problemer, ettersom jeg får samme kræsj på flere PC.
Men nå skal det sies at databasen er relativt stor, og disse kræsjene skjer kun ved omfattene søk.

Har ikke testet disse søkene i 7.4 enda.

Men uansett om dette skulle skje så er Legacy vært hver krone og vel så det
Mvh

Glenn

Brukeravatar
rufo
Innlegg: 35
Registrert: 28.01.2004 23:12
Sted: Indre Enfold
Kontakt:

Lærer utrolig mye på dette Forumet!

Legg innav rufo » 22.01.2014 13:21

At noen få " [Piano..] " kritiserer den hjelpa som ydes her, må skyldes at vedkommende ikke vet hva et forum er, og/eller ikke vet hvordan man oppfører seg...

Den hjelpa administratorene, Abrahamsen og Seth gir,
gjør at jeg lærer mye om bruken av Legacy.

Har fått hjelp hele veien fra 3 til nå 8 med "dumme" spørsmål som jeg kanskje burde ha funnet ut av sjøl, men som disse kloke herrer svarer på uten å "mukke"

Det eneste jeg savner her er en "liker"-knapp ala Fjasboka under hvert svar.
Da hadde "leiinga" også sett hvor populært et svar/tema kan være :D :shock:
Med vennlig hilsen
RuFo
im.rufo@rufo.im
DiS medlem:06281
Legacy Deluxe 8.0.0.524 Norsk +Win 8.1


Gå tilbake til «Emner vedr. forum/hjemmeside»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester