Egendefinert hendelse fungerer ikke

Alt vedr. Legacy 8.xx
nisse79
Innlegg: 33
Registrert: 09.12.2004 13:11
Sted: Västra Frölunda, Sverige

Egendefinert hendelse fungerer ikke

Legg innav nisse79 » 10.01.2014 10:35

Jeg har en egendefinert hendelse (Fengslet) og lagt til "hendelsessetninger” for denne.

1. I skjermbilde Legg til / Rediger en hendelsesdefinisjon:
Mitt valg er: Hvis bare Beskr og dato er fylt inn : [HendelseNavn]: [Beskr], [Dato].
Forhåndsvisningen viser: [HendelseNavn]: {Beskrivelse}, 28 Mai 1904, Oslo, Norge.¹ Dette er hendelsesnotater.
Hendelsens navn og Beskrivelse vises ikke. Feil dato og hvor kommer Oslo, Norge. ifra?

2 I skjermbilde: Legg til/Rediger hendelse:
Hendelse: Fengslet
Beskrivelse:: Motstandsbevegelsen, Fenglset på Møllergata 19
Dato: 3 Okt 1941
Fohåndsvisningen lengst ned viser:
[HendelseNavn]: Motstandsbevegelsen, Fenglset på Møllergata 19, 3 Okt 1941.¹
Hurtigtast Alt L går til både Lagre og Del hendelse

3 Her er det en del ”rusk”.
Beskrivelse ::
I skjermbilde Legg til / Rediger en hendelsesdefinisjon blandes Dato og dato, Sted og sted
Jeg har valgt ikke å vise båndet med spesielle tegn, men det vises alikevel i skjermbilde Legg til / Rediger en hendelsesdef.
I overskriftene er det inkonsekvent ”Legg til / Rediger” og ”Legg til/Rediger”
4 I Familierapporten kommer hendelsenavn ikke med så som i forhåndsvisningen ovenfor.

nisse79
Innlegg: 33
Registrert: 09.12.2004 13:11
Sted: Västra Frölunda, Sverige

Legg innav nisse79 » 10.01.2014 15:01

Jeg ser att forhåndsvisningen i skjermbilde Legg til / Rediger hendelsesdefinisjon alltid er feil, i det minste hos meg. Eksempel
Folketelling: Han finnes i 1801 Folketellingen folketellingen 28 Mai 1904 i Oslo, Norge.¹
Statsborgerskap, enda merkeligere: Han mottok sitt Fransk statsborgerskap 28 Mai 1904 i Oslo, Norge.¹ (Jeg har ingen person med tilknyttninng til Frankrike i min base)

nisse79
Innlegg: 33
Registrert: 09.12.2004 13:11
Sted: Västra Frölunda, Sverige

Legg innav nisse79 » 11.01.2014 15:36

Jeg ser nå att forhåndsvisningen alltid viser samme data og ikke viser noe av det som er innlagt.

Men hendelsenavn kommer ikke med i personrapport! Utskriften blir:
" [HendelseNavn]: Motstandsbevegelsen, Fenglset på Møllergata 19, 3 Okt 1941."

Brukeravatar
Torgeir Abrahamsen
Innlegg: 1073
Registrert: 21.07.2006 10:04
Sted: Halden
Kontakt:

Legg innav Torgeir Abrahamsen » 11.01.2014 19:05

Dette med akkurat [HendelseNavn] har også jeg reagert på og nevnte det på forumet.( http://www.legacynorsk.com/phpBB2/viewtopic.php?t=1779 ) En eneste liten uskyldig bokstav gjør denne feilen.
Det skal stå [HendelsesNavn]
:shock:

Hvem som skal rette opp dette, vet jeg ikke. Jeg brukte noen minutter på å gå gjennom hendelsesdefinisjonene hos meg og nå er alt som det skal her.
Det er jo klart at når man betaler en liten formue for et produkt, bør det jo være feilfritt? Eller? :roll:
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.282 Norsk +Win 10
Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com

nisse79
Innlegg: 33
Registrert: 09.12.2004 13:11
Sted: Västra Frölunda, Sverige

Legg innav nisse79 » 12.01.2014 9:19

En del av det jeg klager over kan sikkert fikses på så att det fungerer for meg. Men om nå Millennia har ambisjonen å levere verdens beste program, så må de også se til att de har resurser til det, Og sette prisen så de tjener de pengene de behøver. Jeg håper de vill ha beskjed om det som ikke fungerer eller annet som gir ett dårlig inntrykk og fortsetter med mine klager :wink:

Jeg rettet teksten og fikk det til å fungere. Men det krevde omstart av Jeg rettet slik Torgeir beskriver og fikk det til å virke. Men det krevde omstart av programmet, i det minste hos meg.


Gå tilbake til «Legacy 8.xx»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester