Splitte familefiler i Legacy 8

Alt vedr. Legacy 8.xx
Gunnar Kittelsen
Innlegg: 7
Registrert: 29.11.2013 19:45

Splitte familefiler i Legacy 8

Legg innav Gunnar Kittelsen » 17.02.2015 17:12

Jeg skal splitte en familie fil fra Legacy 8, jeg bruker en oppskriften som heter "Splitte familiefiler i Legacy av David Berdan", alt går greit frem til punkt 9, der det står "trykk Familie". Hos meg skjer det ingen ting (det skulle dukket opp et nytt vindu). Har oppgradert til siste versjon, og prøvd meg på en PC med Win8, og en med WinXP, har også sjekket med den Engelske versjonen uten at jeg fant noe feil i den Norske oversettelsen.
Lurer på om det er noe jeg må ha inn med te-skjer føre pungt 9 :)

Brukeravatar
Ingmar Seth
Innlegg: 589
Registrert: 01.12.2003 17:04
Sted: Søvik, Sunnmøre
Kontakt:

Legg innav Ingmar Seth » 17.02.2015 22:55

Kanskje du skal starte med den bruksanvisninga som du nevner slik at vi veit ka du har gjort så langt :D

Mvh
Ingmar 8)

Gunnar Kittelsen
Innlegg: 7
Registrert: 29.11.2013 19:45

Legg innav Gunnar Kittelsen » 18.02.2015 22:16

Fant ut hva jeg gjorde feil etterhvert (det var det med te-skjea..:-) )
Kom meg videre i oppskriften (funnet på hjelp) og helt i mål med denne (tror jeg) for resultatet etter jeg har spittet ved en oldeforelder er at familiefila ble omtrent like stor som orginalen! så da lurer jeg på om det er meg som gjør feil igjen, eller om det er noe i programmet som er feil, da jeg ikke helt skjønner meningen med å ta med alle ektefellene til den personen som jeg jo ønsker å splitte til førsteperson blant annet!

Brukeravatar
Ingmar Seth
Innlegg: 589
Registrert: 01.12.2003 17:04
Sted: Søvik, Sunnmøre
Kontakt:

Legg innav Ingmar Seth » 18.02.2015 22:37

Ta å kjøyr Filvedlikehold så skal du sjå at fila krymper i størrelse :D

Mvh
Ingmar 8)

Gunnar Kittelsen
Innlegg: 7
Registrert: 29.11.2013 19:45

Legg innav Gunnar Kittelsen » 18.02.2015 23:41

Forklarte meg vel litt uklart, fila inneholder alle navn og familier som var i den originale familiefila, noe er muligens kuttet ut, men i det store og hele er den helt lik. Prøvd meg en 10/12 ganger nå uten å finne på noe lurt, så får heller prøve å leite etter det jeg muligens ikke skjønner i morgen....:-)
Var mest ute etter å høre om noen har fått dette til, da jeg ikke helt kan skjønne hva jeg nå gjør feil.
Trodde jeg la ved oppskriften som et vedlegg i sta, men kan ikke se denne?
så vises ikke vedlegg. eller har jeg gjort noe feil her også....

Gunnar Kittelsen
Innlegg: 7
Registrert: 29.11.2013 19:45

Legg innav Gunnar Kittelsen » 20.02.2015 20:27

Fant ut av det etterhvert, i tungt 12 i den nevnte beskrivelse står det
at en skal se etter at det er merket for"HELE ANELINJEN" tror dette må være feil, det andre valget i denne boksen heter "ANER I RETT LINJE" denne stemmer bedre med den Engelske originalfilen, da fikk jeg splittet på en fornuftig måte.

Men nå dukker det opp en ny ting jeg lurer på.... Når jeg åpner slektstreet i Legacy Charting får jeg opp en boks (blant mange)hvor det i tillegg til navn og andre opplysninger står "Dupliser", og anetreet stopper her, selv om det i den delte fila fortsetter. Er dette en feil i programmet, eller kan jeg ordne dette på noen måte?

Kristine
Innlegg: 17
Registrert: 11.09.2013 12:32

Legg innav Kristine » 30.03.2015 12:18

Håper at det lar seg ordne!


Gå tilbake til «Legacy 8.xx»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester