Slå sammen filer

Alt vedr. Legacy 8.xx
jroed
Innlegg: 10
Registrert: 02.01.2014 20:58

Slå sammen filer

Legg innav jroed » 12.02.2016 17:29

Jeg har to familiefiler jeg ønsker å kople sammen. Den ene går tilbake til og med besteforeldrene, den andre starter med oldeforeldrene og går bakover.

Hvordan får jeg skrudd de sammen til en fil som dekker det hele?

Beste hilsen
J E Røed

Brukeravatar
Torgeir Abrahamsen
Innlegg: 1073
Registrert: 21.07.2006 10:04
Sted: Halden
Kontakt:

Legg innav Torgeir Abrahamsen » 12.02.2016 18:51

En metode er at du bruker "Delt skjerm". OBS!! HUSK at du tar sikerhetskopier av begge filene du skal slå sammen og legge de i en egen katalog for sikkerhets skyld.

Så, når du har åpnet Legacy, klikker du på iconet Delt skjerm.
Når den andre skjermen dukker opp, vil du få spørsmål om du vil åpne en annen fil. Svar Ja på det. Så kommer det opp en boks der du skal velge den andre filen. Finn den fram og åpne den.
Nå skal du ha begge filene synlig. Hadde jeg vært deg, ville jeg bruke metoden "Dra og slipp" for å kopiere den en filen inn i den andre. Så ville jeg "tatt tak i" oldefaren din og trekke ham over til der faren til din bestefar (oldefar) har sin plass. Bruk musepekeren til dette. Napp tak i din oldefar og hold venstre museknapp nede og trekk over. Slipp museknappen og følg med på hva som kommer av spørsmål. Vurder og utfør handlingen. Hvis du har gjort alt rett du nå ha en fil som går fra deg videre via din bestefar/bestemor videre gjennom oldefar/oldemor.

Håper du har forstått :roll: Det kan være at du nå kan trenge sikkerhetskopiene du har laget. Er noe gått feil, prøv igjen. Dette er i grunnen enklere enn det jeg har forsøkt å forklare det :?
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.282 Norsk +Win 10
Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com

MartinB
Innlegg: 64
Registrert: 09.03.2010 22:42
Sted: Stavanger

Slå saman filer

Legg innav MartinB » 13.02.2016 9:11

Hei
Av spørsmålet ditt forstår eg at det er to ulike filer, altså få- eller ingen personar som finnes i begge filer.
Eg ville difor heller opna den eine fila og så importere den andre i tillegg til den første.
Velg "Legg Legacy-informasjonen til den EKSISTERENDE filen"
Gå gjennom og flett (manuelt) dei personene som evt. er dubletter.
(pass på at du har backup av begge filene slik at du kan starte på ny dersom resultatet ikkje svara til forventningane)
Mvh
Martin

jroed
Innlegg: 10
Registrert: 02.01.2014 20:58

Legg innav jroed » 14.02.2016 21:14

Takk for svarene. Jeg skal prøve å få det til!

nvh
J E Røed


Gå tilbake til «Legacy 8.xx»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester