Flytte Legacy-mappa fra D-partisjon til C.

Alt vedr. Legacy 8.xx
Brukeravatar
Ivar Tyrhaug
Innlegg: 137
Registrert: 30.01.2004 18:44
Sted: Stjørdal

Flytte Legacy-mappa fra D-partisjon til C.

Legg innav Ivar Tyrhaug » 19.03.2016 23:16

Har hatt legacy 8 installert på D fordi jeg syntes plassen på C var litt begrenset. Har en SSD disk som Windows er installert på. Og den er bare 125 gb. Men syntes Legacy arbeidet tregt, så jeg flytta hele mappa med Legacy til C. Men så begynte problemene med denne hersens "Passage Express" som tydeligvis ikke er plassert på rett plass. Legacy starter ikke.
Omsider har jeg fått Legacy opp å gå igjen etter at jeg godtok at det ble en reparasjon av Passage Express. og at den fortsatt er på den gamle plassen på D.

Kan man fjerne Passage Express? Eller få programmet installert i samme mappa som resten av Legacy?

Brukeravatar
Ingmar Seth
Innlegg: 589
Registrert: 01.12.2003 17:04
Sted: Søvik, Sunnmøre
Kontakt:

Legg innav Ingmar Seth » 20.03.2016 12:12

Last ned heile installasjonsfilen pånytt og start ein ny installasjon der du no har den (På C) Då skriver den over dei filene som er nødvendigt og alt skal fungere.

NB: Ikkje slett noko før du gjer dette, men ta gjerne nokre ekstra backuper av dine data.

(Det er slik eg gjer det når eg bytter mellom fleire pcer, kopierer heile Legacy mappa over på den nye pcen og så installerer på nytt, i tillegg har eg ein mappe, kalla slekt, som eg alltid har på C: Denne inneholder alle mine mediafiler som er knytta opp mot Legacy, og C: er stort sett på alle pcer så då finner Legacy dei filene den trenger på den vanlige plassen) :D

Mvh
Ingmar 8)

Brukeravatar
Ivar Tyrhaug
Innlegg: 137
Registrert: 30.01.2004 18:44
Sted: Stjørdal

Legg innav Ivar Tyrhaug » 21.03.2016 23:24

Takker så mye!!
Ja, jeg var innpå tanken på å gå den veien, å gå til Legacy Norsk og laste ned på nytt, men såg for meg litt arbeid med å fylle ut alle feltene.

Må man ha Passage Express?

Brukeravatar
Arne Remvik
Forumadministrator
Innlegg: 682
Registrert: 31.10.2003 23:59
Sted: Ålesund

Legg innav Arne Remvik » 23.03.2016 13:02

Ivar Tyrhaug skrev:men såg for meg litt arbeid med å fylle ut alle feltene.

Må man ha Passage Express?


Det eneste du må fylle inn, er e-postadresse. På denne adressen får du tilsendt installasjonspassordet.
Du kan også fjerne haken foran "Ja, meld meg på e-postlisten LegacyNews (engelskspråklig) med informasjon om oppdateringer av Legacy og andre slektsnyheter." nederst i bildet for ikke å bli påmeldt LegacyNews.

Nei, du må ikke ha Passage Express.
Mvh
Arne R
---------------
TNG slektsdatabase: http://remvik.com/slekt/tng/

Brukeravatar
Ivar Tyrhaug
Innlegg: 137
Registrert: 30.01.2004 18:44
Sted: Stjørdal

Legg innav Ivar Tyrhaug » 24.03.2016 8:57

Takker for svar!
Grunnen til at jeg spør om man må ha Passage Express er at da jeg kopierete inn Legacy installasjons-fila til C: og Passage Express inn på samme mappe, fant ikke Legacy denne, jeg måtte bare godta "reparasjon" og dermed er P.E. på D: fortsatt.
Derfor tenkte jeg at jeg kan vel ikke avinstallere P.E.


Gå tilbake til «Legacy 8.xx»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester