Legacy8, runtime error3167 "posten er slettet"

Alt vedr. Legacy 8.xx
Brukeravatar
hansbjarne
Innlegg: 8
Registrert: 13.01.2010 16:46
Sted: Rogaland

Legacy8, runtime error3167 "posten er slettet"

Legg innav hansbjarne » 06.10.2014 9:17

:cry: Plutselig da jeg skulle til å åpne Legacy8 kom feilmeldingen Runtime Error 3167 "posten er slettet" opp. Forstår at dette har noe med database å gjøre, men har ikke kunnskaper om det. Avinstallerte Legacy og slettet hele katalogen. Men etter ny installasjon skjedde det samme, feilmeldingen kommer igjen. Hadde jo back-up og kjørte programmet opp på en lap-top, men skulle gjerne fortsatt kunne bruke den stasjonære Pc-en. Den kjører Win7. Hva kan jeg gjøre, ligger feilen i Windows ? Vil nødig reinstallere det på nytt.
Hans Bj. B.

Brukeravatar
Torgeir Abrahamsen
Innlegg: 1073
Registrert: 21.07.2006 10:04
Sted: Halden
Kontakt:

Legg innav Torgeir Abrahamsen » 06.10.2014 10:09

Prøv dette, som er fra online problemhjelp: http://support.legacyfamilytree.com/art ... -file.html

Error 3167 - Can't open family file


Author: Jim Terry Reference Number: AA-00294 Views: 571 Created: 2013-11-07 01:22 PM Last Updated: 2013-11-07 01:31 PM 0 Rating/ Voters


1. If when opening a family file you get error 3167, click No in the error messages repeatedly until the file opens.
2. If you still cannot open your family file in Legacy because of Error 3167, open the family file in MS Access.
1.Click on Tools > Database Utilities > Compact and Repair.
2.Close Access and then reopen the file in Legacy and do File Maintenance.

3. Next, export all your records into a new Legacy family file (File > Export To > Legacy file) and use the new file.
4. Please perform File Maintenance. File Maintenance will repair index errors, correct common record problems, remove references to unused information, and compact the family file. Here are the steps:
1.Click File from the menu bar and select File Maintenance from the file menu.
2.Choose the Check/Repair option from the submenu and proceed.
3.If errors are found, re-run Check/Repair one more time to make sure that all problems are fixed.

5. If steps 1-4 fail, restore your family file from your backup copy.
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.282 Norsk +Win 10
Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com

Brukeravatar
hansbjarne
Innlegg: 8
Registrert: 13.01.2010 16:46
Sted: Rogaland

Legg innav hansbjarne » 06.10.2014 12:30

Takker for svar.
Men forstår ikke at "oppskriften" gjelder mitt tilfelle.
Det er ikke mine data(base) som er problemet, men selve programmet Legacy8 som ikke vil starte, selv om jeg har reinstallert.
Jeg kommer til spørsmålet "vil du tillate at følgende program (Legacy) gjør endringer......" og når jeg svarer ja, kommer feilmeldingen.
Hans Bj. B.

Brukeravatar
Torgeir Abrahamsen
Innlegg: 1073
Registrert: 21.07.2006 10:04
Sted: Halden
Kontakt:

Legg innav Torgeir Abrahamsen » 06.10.2014 12:56

Her må jeg dessverre melde pass. Håper det er noen med bedre datakunnskaper enn meg som kan svare, men jeg har på følelsen at dette kan være en Windows-relatert situasjon. Bruker du Windows 8 eller 8.1 ? Her er det litt info, men det har du vel sett.
http://support.legacyfamilytree.com/art ... egacy.html
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.282 Norsk +Win 10
Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com

Brukeravatar
hansbjarne
Innlegg: 8
Registrert: 13.01.2010 16:46
Sted: Rogaland

Legg innav hansbjarne » 06.10.2014 17:55

Hei igjen.
"Problemet" er relatert til stasjonærmaskinen som kjører Win7.
Men på laptop-en kjører jeg Win 8.1.
Hans Bj. B.

Brukeravatar
Ingmar Seth
Innlegg: 570
Registrert: 01.12.2003 17:04
Sted: Søvik, Sunnmøre
Kontakt:

Legg innav Ingmar Seth » 07.10.2014 1:39

Heisann

Set på ein heilt annan del på kloda så eg er litt skeiv på tida, men det ser ut som om det ligger noko gammalt "grums" igjen på maskina di som gjer dette.

Har du forsøkt å kjøyre CCleaner for å renske opp :?: Har du ikkje CCleaner så kan du laste det ned, gratis for private.

Om ikkje dette hjelper så villa eg ha prøvd å installere Legacy til ein annan disk eller Partion på disken. Om du ikkje får opp valg kvar du vil installere Legacy når du klikker på Setup fila så kan du forsøke å forandre navnet på denne, feks frå Setup.exe til setup8.exe. I gamle dager var det tingen å gjere om man ville forandre plasseringa. Muligens så funker dette trikset på Win7 ennå, trur ikkje det funker på Win8.

Lykke til :)

Mvh
Ingmar 8)

Brukeravatar
hansbjarne
Innlegg: 8
Registrert: 13.01.2010 16:46
Sted: Rogaland

Legg innav hansbjarne » 08.10.2014 13:14

:shock:
Måtte bare bite i eplet og reinstallere win7 på nytt. Takk for at vi har noe som heter back-up ellers kunne mange års arbeide gått fløyten.
Takk til alle som har kommet med tips.
Hans Bj. B.

Brukeravatar
Torgeir Abrahamsen
Innlegg: 1073
Registrert: 21.07.2006 10:04
Sted: Halden
Kontakt:

Legg innav Torgeir Abrahamsen » 08.10.2014 13:27

Kan vi da forstå det slik at feilen lå i Windows 7 og ikke i Legacy?
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.282 Norsk +Win 10
Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com

Brukeravatar
hansbjarne
Innlegg: 8
Registrert: 13.01.2010 16:46
Sted: Rogaland

Legg innav hansbjarne » 08.10.2014 14:47

Hei igjen.
Ja, feilen må ha ligget i Windows. Kanskje noen med større kunnskaper kunne fikset det, men for meg var det bare reinstallasjon win7 som var alternativet og det fungerte. Mine sikkerhetskopier gikk tidligere direkte til dropbox, kan det hatt noe med saken mon tro? Skal i kveld på Legacy8-samling vil lufte dette der.
Hans Bj. B.

Brukeravatar
Torgeir Abrahamsen
Innlegg: 1073
Registrert: 21.07.2006 10:04
Sted: Halden
Kontakt:

Legg innav Torgeir Abrahamsen » 08.10.2014 15:12

Jeg har tre forskjellige maskiner med XP, Win 7 og Win 8.1 installert og har ikke hatt det problemet du nevner.
Men takker for opplysningen, andre kan jo få samme trubbel og da vet vi jo hva som kan være en løsning. :D

Og så er det viktig med backup. Heller en for ofte enn en gang for lite.
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.282 Norsk +Win 10
Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com

Brukeravatar
Ingmar Seth
Innlegg: 570
Registrert: 01.12.2003 17:04
Sted: Søvik, Sunnmøre
Kontakt:

Legg innav Ingmar Seth » 08.10.2014 18:26

Hadde du akkurat installert eit anna program kanskje før problema starta :?:

I såfall kan det være ein fil som har blitt overskrevet som har ført til dette.

At sikkerheitskopien har gått til Dropbox har ingenting med dette å gjere, programmet skal starte uansett kvar du sender backupen.

Men bra at du kom i gang igjen og hadde ferske backuper, mange som burda lært av dette :)

Mvh
Ingmar 8)

Brukeravatar
hansbjarne
Innlegg: 8
Registrert: 13.01.2010 16:46
Sted: Rogaland

Legg innav hansbjarne » 08.10.2014 22:05

Ja, jeg tar stadig backup, ellers hadde det nå vært "gråt og tenners gnidsel."
Vi fikk ikke sett så mye på filer og backup i kveld, men skal ta oss mer av det på samlingen i november.
Hans Bj. B.


Gå tilbake til «Legacy 8.xx»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester